۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۵۲۴

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای طلاب ‌سلماس

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب سلماس در حوزه علمیه امام علی‌(ع) این شهرستان برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید ابراهیم طباطبایی، مدیر حوزه علمیه امام علی‌(ع) سلماس روز گذشته در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب این شهرستان با اشاره به جهاد علمای شیعه در تاریخ اسلام افزود: روحانیت شیعه افزون بر نقش هدایت و رهبری، با حضور در متن مردم در مبارزات حق علیه باطل همواره پیشتاز بوده ‌اند که حضور روحانیان در هشت سال دفاع مقدس گواه بر این ادعا است.

این مسؤول وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه نسبت به گذشته را سنگین‌تر از گذشته خواند و خاطرنشان کرد: همه ما در مقابل خون‌های پاک شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای روحانیت باید با تمام توان و امکان خود انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: شهدای حوزه‌های علمیه تشیع، کتاب تابناک تاریخ شکوهمند اسلام و مسلمانان را با قلم خونین جهاد و مجاهدت منور ساخته و درس حریت و پاسداری از حقیقت را در عمل به همه حق جویان آموختند.

مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) سلماس روحانیت را منشأ حرکت انقلاب خواند و گفت: در زمان جنگ نیز روحانیون در راستای دفاع از این سرزمین به پا خواستند و گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی در مقابل هیچ‌گونه مانعی متوقف نشدند.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: روحانیت همیشه و در همه جوشش‌های اجتماعی و سیاسی پرچمدار عدالت‌خواهی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: عزت و قدرت ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی در تجدید فرهنگ ایثار و شهادت به دست آمده است.

این مسؤول در پایان یادآور شد: تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانیت، انتقال ارزش ایثار و شهادت به جامعه، معرفی الگوهای صحیح رفتاری به نسل جوان و همچنین ثبت واقعیت‌های تاریخ انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را می توان از برکات برگزاری این یادواره ها به شمار آورد./936/پ202/س
ارسال نظرات