۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۵۲۵

تمدید ‌مهلت ارسال آثار به ‌جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری»

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این‌که تا کنون 85 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری ارسال شده است، گفت: با توجه به استقبال علاقه مندان مهلت ارسال آثار تا پایان ماه جاری تمدید شد.
وقف
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی وقف چشمه همیشه جاری در استان اظهار کرد: تا‌کنون 85 اثر از نویسندگان، ادیبان، شعرا و سایر فعالان عرصه ادبیات در قالب ادبیات داستانی به صورت شعر، داستان کوتاه یا قطعه ادبی و همچنین خوشنویسی به سبک های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ با درونمایه سنت حسنه وقف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی از تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی افزایش یابد.

حجت الاسلام مصائبی اظهار داشت: آثار برگزیده پس از داوری در مرحله استانی و تجلیل از آثار برتر برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال خواهند شد.

این مسؤول‌، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار ادبی در حوزه ترویج، تبلیغ و معرفی وقف و ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه را از اهداف دومین جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری» اعلام کرد.

بنابر اعلام حجت الاسلام مصائبی‌، توجه و تأکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری و شناسایی استعدادهای درخشان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در گستره ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این‌که شرکت در جشنواره برای تمام گروه های سنی آزاد است، یادآور شد: علاقه‌مندان آثار خود را باید از طریق پست به دبیرخانه استانی جشنواره، مستقر در اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی واقع در خیابان استادان ارسال کنند.

گفتنی است، نخستین جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری» سال گذشته با داوری 31 اثر هنری و 70 مقاله در ارومیه برگزار شد و مقام آور کشوری نداشت./936/پ202/س

ارسال نظرات