۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۶۰۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد ارومیه عنوان کرد؛

ضرورت توجه نخبگان دینی و علمی کشور به تولید متون علوم انسانی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به ضرورت توجه نخبگان دینی و علمی کشور به تولید متون علوم انسانی گفت: علوم انسانی به عنوان یک طرح راهبردی در نظام اسلامی مطرح است.
علوم انساني/1
حجت الاسلام محمد مختارزاده، مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در تشریح روند تولید متون علوم انسانی با رویکرد بومی و اسلامی تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد نقش علوم انسانی در تحول علمی و ارتقای دانش روز برخی از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و موسسات فرهنگی و پژوهشی روی این مسأله حساسیت های قابل توجه نشان داده اند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی و پژوهشی با برگزاری برخی همایش های علمی قدم‌هایی برای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری در بحث تدوین متون علوم انسانی برداشته اند تا در مورد تولید علم و فن آوری‌های نوین از ساحه علوم انسانی نظرات و تئوری های موجود را به متولیان امر انتقال دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید علوم انسانی به عنوان یک طرح راهبردی در نظام اسلامی مورد توجه جدی نخبگان دینی و علمی کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام مختارزاده با تأکید بر ضرورت تولید متون علوم انسانی با رویکرد بومی و اسلامی اظهار کرد: با بومی سازی علوم انسانی که برگرفته از مکتب پویا و مترقی شیعه است، باید بتوان آن را به جهانیان عرضه داشت.

وی جهانی شدن علوم انسانی بومی را منشأ تحول عظیم در این عرصه عنوان و خاطرنشان کرد: علوم انسانی اسلامی از حیث غنای فرهنگی بعد از بعثت پیامبر اسلام و حتی در زمان معاصر جزو ناب‌ترین علوم مورد نیاز است که از اصالت فرهنگی و معنوی برخوردار است.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه ایجاد اتاق فکر متشکل از نخبگان و برگزیدگان حوزه و دانشگاه را لازمه وحدت این دو نهاد مهم دینی و علمی در کشور اعلام کرد و افزود: بی شک هماهنگی میان این دو نهاد تعالی و شکوفایی علوم انسانی در بستری از ارزش‌ها، آموزه‌ها و مفاهیم گرفته از گزاره‌های دینی و قرآنی را در پی خواهد داشت./936/ت303/س

ارسال نظرات