۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۶۱۱
رییس سازمان آموزش و پرورش قم خبر داد؛

فعالیت 200 مدرسه قرآنی در استان قم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش استان قم، بر ضرورت فرهنگ سازی جهت اقامه نماز در مدارس تاکید کرد و از فعالیت بیش از دویست مدرسه قرآنی در سطح استان و همچنین امضای شش تفاهم نامه با اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد.
محمدحسين امين جعفري رييس سازمان آموزش و پرورش قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین امین جعفری رییس سازمان آموزش و پرورش استان قم، روز دوشنبه در همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با دبیران معارفی و مربیان تربیتی آموزش و پرورش قم که در محل سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این سازمان ارائه کرد.

وی از آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تربیتی در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری های نوین و جدید، آموزش و پرورش بهترین بستر برای گسترش و بسط مفاهیم دینی به شمار می آید.

امین جعفری با تاکید بر استفاده درست و بهینه از این ظرفیت خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم با برنامه ریزی درست از این فضای بوجود آمده استفاده کنیم، یقینا دچار مشکلاتی خواهیم شد و دشمنان نقشه های خود را عملیاتی خواهند کرد.

وی در ادامه به تشریح شیوه های جذب دانش آموزان و نوجوانان به مسائل دینی پرداخت و خاطرنشان ساخت: یکی از بهترین شیوه های جذب دانش آموزان، استفاده از آیات و روایات دینی و بیان آن متناسب با ظرفیت دانش آموزان است تا آنها نسبت به الگوهای مناسب آشنا شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش قم ارائه شیوه های غیر مستقیم، استفاده از روش های فعال و شیوه های عملی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نقل و بیان روش زندگانی ائمه اطهار و بزرگان دینی کمک می کند تا دانش آموزان بیش از پیش با روش درست تربیت اسلامی بار بیایند.

امین جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح حفظ سراسری قرآن کریم در آموزش و پرورش، یادآورشد: در این طرح سراسری بیش از دو میلیون نفر دانش آموز شرکت می کنند که سهم استان قم 32 هزار نفر است.

وی از نام نویسی هفت هزار نفر در قم در این طرح خبر داد و گفت: ما قصد داریم سهم استان قم را به چهل هزار دانش آموز برسانیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت مدارس قرآنی در استان، ابرازداشت: سال گذشته 153 مدرسه قرآنی در استان فعال بود که این میزان در سال جاری به بیش از دویست مورد رسیده است که به صورت رایگان دانش آموزان، قرآن را آموزش می بینند.

امین جعفری با تاکید بر زمینه سازی برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس گفت: ما در آموزش و پرورش قم به منظور برگزاری و اقامه نماز در مدارس، کلیه مدارس را پنج ساعته کرده ایم تا دانش آموزان بتوانند نماز را اقامه کنند.

وی همچنین از کسب رتبه دومی آموزش و پرورش استان قم در مسابقات قرآن و نهج البلاغه در سال گذشته خبر داد و گفت: این سازمان همچنین شش تفاهم نامه همکاری در زمینه های حجاب و عفاف، مهدویت و تاریخ اسلام و انقلاب با اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم امضا کرده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات