۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۸۶۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تبعیت لحظه ای از ولایت پیام نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: مهم‌ترین پیام قیام حقیقی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) تبعیت لحظه ای از ولایت است.
ولايت فقيه/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان تبریز با تشریح فلسفه قیام حسینی اظهار داشت: مهمترین پیام قیام نهضت اباعبدالله الحسین(ع) تبعیت لحظه ای از ولایت است، همان مساله ای که امروز نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است.

وی با اشاره به عاقبت برخی بازماندگان نهضت حسینی تصریح کرد: تعدادی از یاران آن حضرت که ادعای ولایت مداری داشتند، به علت عدم بصیرت و تبعیت لحظه ای از ولایت، از قافله شهدای کربلا بازماندند، اگر امروز نیز در عمل به مطالبات رهبری درنگ شود، قطعا با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم بود.

نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه تبریز با اشاره به ارتباط ولایت فقیه و ولایت ائمه اطهار(ع) گفت:‌ ولایت فقیه دارای مبحثی کلامی و فقهی در متون اسلامی است و موضوعی است که هم مرتبط با مسأله‌ الهی و هم موضوعی فقهی در ادبیات شیعه است.

وی در ادامه با بیان این‌که دشمنان درصدد انحراف در مسیر ولایت و رهبری نظام اسلامی هستند، گفت: ولایت‌مداری مقدمه دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت حجت(عج) است، اگر به دنبال جلب رضایت حضرت مهدی(عج) بوده و به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور آن امام بزرگوار هستیم، بایستی در میدان عمل، رهبری را تنها نگذاشت.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه به اعتقادات شیعیان حساب شده و بر اساس مقتضیات زمان است، نباید گوشه‌ای نشست و نظاره‌گر تحرکات ضددینی نظام سلطه بود./935/پ203/س
ارسال نظرات