۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۷۱۷

برگزاری دوره مقاله‌نویسی و مبانی پژوهش ویژه طلاب ارومیه

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: به منظور ارتقای سطح آگاهی طلاب با مباحث پژوهش دوره آشنایی با اصول مقاله نویسی و مبانی پژوهش تا پایان سال جاری در این مدرسه علمیه اجرا می شود.
پژوهش/1
حجت الاسلام حسن اسماعیلی، معاون پژوهش حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به پیشرفت علم و تکنولوژی اشاره کرد و توجه به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری را شرط اساسی برای پژوهش در مراکز حوزوی خواند.

وی با بیان این‌که معاونت‌های پژوهشی در مراکز حوزوی هنوز تشکل‌های نوپایی هستند، افزود: بدون شک پویایی پژوهش‌های حوزوی نیازمند وجود بسترهای لازم و مناسب است.

این مسؤول سامان بخشی به فعالیت‌های پژوهشی در بین طلاب و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی پژوهش در مراکز حوزوی و همچنین نهاینه کردن فرهنگ پژوهش محوری در کنار علم آموزی را از اهداف اصلی معاونت‌های پژوهشی مدارس اعلام کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با انتقاد از آشنا‌نبودن طلاب و نخبگان دینی و حوزوی به مسائل و مباحث پژوهشی گفت: برای جبران این کاستی، در معاونت پژوهشی حوزه علمیه ارومیه دوره آشنایی با اصول مقاله نویسی و مبانی پژوهش تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

به گفته این استاد حوزه، پژوهش محور‌شدن دروس ارائه شده در حوزه‌ها گام مهمی در جهت ورود مبانی تحقیق و پژوهش به مباحث تئوری و نظری دروس حوزوی است.

وی ارائه بیش از 35 مقاله و طرح پژوهشی را بخشی از ‌عملکرد ‌معاونت پژوهش حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه عنوان کرد و گفت: بدون شک توان پژوهشی مراکز حوزوی بسیار بالا است و باید بسترهای بهره گیری از این ظرفیت در جنبه های مختلف فراهم شود./936/پ202/س

ارسال نظرات