۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۷۴۴

دومین یادواره شهدای روحانی بهشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بهشهر گفت: دومین یادواره شهدای روحانی بهشهر پنج شنبه این هفته در این شهرستان برگزار می شود.
روحانيت و دفاع مقدس
حجت الاسلام جانعلی نوری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در بهشهر در تبیین جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت در طول انقلاب همواره پشتیبان این انقلاب و نظم بوده است و روحانیت در این دوران تنها به منبر و سخنرانی خلاصه نشده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع شهادت در اسلام و در خصوص شهدای روحانی‌ افزود: از ده هزار شهید مازندران 400 شهید روحانی داشته ایم که از این تعداد 28 شهید روحانی از بهشهر بوده اند که بیانگر اهتمام ویژه علما به جهاد در راه خدا بوده است.

حجت الاسلام نوری‌ ادامه داد: شهدای روحانی مازندران از نظر اقشاری بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

دبیر برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی بهشهر خاطر‌نشان کرد: روحانیان ما در دوران دفاع مقدس در عرصه‌های نبرد و جهاد حاضر و در جنگ نقش رهبری و هدایتگری آنان در صحنه‌های مختلف بی بدیل بوده است.

وی گفت: در یادواره های شهدا آنچه که اهمیت دارد، توجه به آثار و نتایج آنها و آشنایی با زندگی و سرگذشت علما و روحانیون است که متأسفانه در این راستا روحانیون مظلوم واقع شده و در بسیاری از موارد به درستی نقش و جایگاه انان به جامعه شناساند نشده و باید بیشتر از این مواد کار شود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به کمیته های مختلف این یادواره گفت: کمیته تدوین، پشتیبانی، اجرایی و کمته فرهنگی از جمله کمیته های مورد نظر در این یادواره شهدا است که با برنامه ریزی در حال انجام وظیفه است.

وی با بیان این که با برنامه ریزی منسجم برآنیم تا آثار و زندگی‌نامه شهدای روحانی را در قالب یک کتاب یک جلدی در اختیار مردم قرار دهیم.

حجت الاسلام نوری افزود: در این رابطه تا کنون آثار و زندگی‌نامه حدود 20 شهید روحانی بهشهر جمع آوری شده و امیدواریم مجموعه کاملی از زندگی‌نامه علمای روحانی بهشهر که از طریق خانواده، مرزمان و دوستان شهدای روحانی جمع آوری می شود نقش کوچکی در شناساندن این شهدا به جامعه و جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

گفتنی است، دومین یادواره شهدای روحانی بهشهر روز پنج شنبه 24 آذر ماه در حسینیه قتلگاه بهشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات