۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸
آیت الله شفیعی:

حرکت به سوی علم الهی حرکت به سوی خداوند متعال است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی، حرکت به سوی علم الهی را حرکت به سوی خداوند متعال دانست و اظهار داشت: علم همان صفت ذاتیه خداوند است؛ از این رو انسان هرچه بیشتر به سوی علم، تحقیق و پژوهش سوق پیدا کند، بیشتر به سوی خدا پیش رفته است.
آيت الله سيد علي شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت ‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آیین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز، روز گذشته با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر این که « هر ظرفی به تمام آنچه که در آن قرار داده شده، تنگی می‌کند الا ظرف علم و دانش»، اظهارداشت: بر اساس سخنان نخستین امام شیعیان بدیهی است هر ظرفی با هر چیزی پر شود، لبریز می‌شود، اما ظرف علم و دانش هیچ گاه قابل پر شدن نیست.

وی با بیان این که علم می باست توسعه پیدا کند، بیان داشت: علم هیچ گاه پایان پذیر نبوده و حد خاصی ندارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که علم همان صفت ذاتیه خداوند است، گفت: اگر کسی توانست به خدا برسد، به پایان و انتهای علم هم خواهد رسید، اما این مسأله محال بوده؛ چرا که علم مطلق در حقیقت خداوند است.

وی اذعان داشت: انسان هرچه بیشتر به سوی علم، تحقیق و پژوهش سوق پیدا کند، بیشتر به سوی خدا پیش رفته؛ از این رو مشاهده می شود که در سطح جهان تا ابد عطش علم فطری است.

 آیت‌الله شفیعی اظهارداشت: دید ما نسبت به علم نباید محدود باشد؛ از این رو در زمینه پژوهش و فناوری برگزاری هفته پژوهش تنها وظیفه دانشگاه‌ها نبوده و شامل حوزه علمیه، پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی نیز است؛ از این رو همه باید علم را پیش ببرند. علم هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست و این پیشرفت‌هایی که در کشور در زمینه‌های مختلف شاهد هستیم، آخر راه علم نیست.

وی اظهار داشت: اسلام همه علم را فکر کردن، درس خواندن و درس دادن نمی‌داند؛ یک بعد بسیار اصلی در این مسأله وجود دارد که نباید از سوی ما مورد غفلت واقع شود و آن این بوده که انسان با معنویت و با تقوا بیشتر از آن‌چه که باید با زحمت و فراگیری از علم به دست می‌آورد؛ علم همه‌اش خواندن و درس دادن نیست، انسان باید به دنبال تقوا و زهد باشد و این مسأله سبب پیشرفت علمی تقوا و تدین است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات