۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۷۴۹
دبیر کمیته زنان حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب کشور:

حجاب یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلابیون کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته زنان حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب کشور در همایش نقش زنان در بیداری اسلامی، حجاب را یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلابیون کشورهای اسلامی دانست.
حجاب یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلابیون کشورهای اسلامی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نسرین پیرسمساری، دبیرکمیته زنان و کودکان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور، امروز در همایش حقوق بشر و نقش زنان در بیداری اسلامی که در سالن جمهوری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: زنان در پیروزی نهضت اسلامی در کشورهای مسلمان به اندازه مردان نقش‌آفرین بوده اند.

وی با بیان این‌که حضور زنان محجبه در راهپیمایی‌های پیام مهمی به نظام اومانیستی غرب دارد، خاطر نشان کرد: به یقین حجاب و برقراری حقوق و عدالت اسلامی یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلابیون کشورهای اسلامی در منطقه است.

پیرسمساری با تأکید بر این‌که زنان و کودکان بسیاری در نهضت‌های بیداری در کشورهای منطقه قربانی وحشی‌گری‌های حکام مستبد شده‌اند، تصریح کرد: نقش زنان در بیداری اسلامی غیرقابل چشم پوشی است، چراکه بانوان به دنبال احقاق حقوق از یاد رفته خود از دیدگاه مبانی اسلامی بوده و هستند.

وی با تاکید بر این‌که زنان انقلابی منطقه اسلام را تنها حامی و پاسخگوی کرامت انسانی خود می‌دانند، افزود: تئوری‌های فمینیستی و سکولاریستی غرب به هیچ عنوان توانایی احقاق حقوق واقعی زن را ندارد، چرا مبنای فکری نظام غربی با مبانی متعالی اسلام متفاوت است.

دبیرکمیته زنان و کودکان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور با بیان این‌که انقلاب اسلای ایران حقوق واقعی بانوان در نظام اسلامی را محقق کرد، تصریح کرد: دیدگاه و اندیشه‌های امام راحل در نخستین روزهای انقلاب اسلامی نسبت به نقش بانوان در انقلاب قابل تأمل و بررسی است.

پیرسمساری ادامه داد: امام راحل با تئوری ناب اسلامی یک نظام سیاسی، اخلاقی و عدالت محور به جهانیان معرفی کرد که ارزش و منزلت زنان را نیز به صورت کامل در نظر گرفته است، این همان حقی است که زنان انقلابی منطقه به دنبال آن هستند.

گفتنی است، همایش حقوق بشر و نقش زنان در بیداری اسلامی امروز با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه به همت کمسیون حقوق بشر اسلامی دفتر شمال غرب کشور در تبریز برگزار شد./935/پ203/س
ارسال نظرات