۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۸۲۲

محفل ادبی 9 دی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: محفل ادبی 9 دی در آستانه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در تبریز برگزار خواهد شد.
مراسم بزرگداشت 9 دي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد دادی با تاکید بر لزوم پاسداشت این حماسه دینی و ملی گفت: شعرا و ادبا همواره نقش تاثیرگذاری در تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران داشته اند و برگزاری این محفل ادبی می تواند در تولید آثار ماندگار درخصوص حماسه عظیم ملت ایران در نهم دی ماه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش رهبر معظم انقلاب در آشکارسازی ابعاد فتنه سال 88 گفت: پیوند عمیق ملت ایران با آرمانهای نظام جمهوری اسلامی در نهم دیماه و بهره‌گیری از منویات مقام عظمای ولایت که نشان از بصیرت انقلابی آنان داشت تمام محاسبات دشمنان اسلام و ایران را به هم ریخت.

دادی همچنین از حضور فعال اصحاب فرهنگ و هنر در برنامه های بزرگداشت یوم الله 9 دی در سال گذشته خبر داد و گفت: مردم تبریز پیشتاز در مسائل انقلاب و آغازگر این حماسه عظیم در هشتم دی ماه 88 بودند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود:‌ ویژه نامه حماسه 9 دی نیز در رابطه با حماسه مردم ایران در این روز، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز منتشر شده و در مراسم گرامیداشت این روز توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل برگزاری نمایشگاه کتاب و برپایی نشست های بحث، بررسی و تحلیل علل و عوامل فتنه های اخیر جهت آگاه سازی عموم را از جمله برنامه های این روز عنوان کرد.

گفتنی است این محفل ادبی،‌ هفتم دی ماه 1390 ساعت 15 در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود./935/د103/س
ارسال نظرات