۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۸۲۴
فردا؛

همایش نقش پژوهش در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری همایش «نقش پژوهش در حوزه های علمیه» در این استان خبر داد.
پژوهش
حجت الاسلام مراد پارسایی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از برگزاری همایش «نقش پژوهش در حوزه های علمیه» فردا در مرکز استان گلستان خبر داد.

وی با اشاره به آغاز هفته پژوهش توجه به این مقوله مهم درحوزه‌های علمیه را یک ضرورت برشمرد و افزود: توجه به امر پژوهش به عنوان یکی از شاخص های مهم تحول در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پارسایی با تأکید براین که حوزه های علمیه باید در شرایط کنونی پژوهش محور در مسیر تولید علم گام بردارند، خاطرنشان کرد: پژوهش باید به عنوان یکی از ارکان اصلی علم آموزی در حوزه مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که خوشبختانه در چند سال اخیر با راه‌اندازی مدیریت استانی و فعال‌شدن معاونت پژوهش‌بخشی از زمینه های توسعه فعالیت های پژوهشی در مدارس رونق گرفته است، تصریح کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که باید تلاش بیشتری دراین خصوص صورت گیرد.

حجت الاسلام پارسایی، هفته پژوهش را فرصتی برای بررسی راه کارهای توسعه امر پژوهش در میان طلاب حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: به همین منظور مرکز مدیریت حوزه علمیه گلستان در نظر دارد همایش «نقش پژوهش در حوزه های علمیه» فردا در گرگان برگزار کند.

وی با بیان این که این مراسم با حضور آیت الله میبدی، از علمای استان گلستان برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همایش استانی که مدیران مدارس، استادان و طلاب حضور خواهند داشت ساعت 9صبح فردا در مدرسه علمیه رضویه مرکزاستان برگزار می شود.

حجت الاسلام پارسایی در ادامه سخنان خود همچنین از تجلیل معاونان نمونه پژوهش مدارس علمیه استان دراین همایش خبرداد وگفت: علاوه بر نمایشگاهی از مهم ترین آثار پژوهشی طلاب مدارس علمیه استان نیز برگزار خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات