۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۸۲۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مدیریت فرهنگی در مساجد بر عهده ائمه جماعات است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانی حاضردر مسجد باید مدیریت فعالیت‌های دینی و فرهنگی یک مسجد را در اختیار گیرد، گفت: روحانیان باید با شیوه ای تأثیرگذار شرایط حضور نسل جوان و شرکت آنها در فعالیت های خودجوش فرهنگی را فراهم کنند.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قائمشهر نقش مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه دینی درجامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش مهمی دردفاع از ارزش های ناب دینی بر عهده داشته و دارند.

وی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی که امروز همه مستکبران عالم را مبهوت عظمت و جایگاه خود کرده از مساجد آغاز شده است، افزود: مسجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک مرکز مهم ساماندهی نیروهای انقلاب مورد توجه بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مساجد در هشت سال جنگ تحمیلی نیز نقشی ارزنده درسازمان دهی رزمندگان اسلام ایفا کردند، بیان داشت: مساجد در تاریخ اسلام همواره به عنوان پناهگاه و پایگاهی مهم برای ملت های آزاده ومسلمان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز شیوه مبارزه دشمنان بر علیه نظام اسلامی متفاوت شده است، گفت: دشمن در شرایط کنونی با وارد آوردن هجمه های فرهنگی در پی تضعیف کامل ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مساجد را بهترین پایگاه برای مقابله با توطئه افکنی های دشمنان نظام دینی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج مبانی ارزشمند دینی با بهره گیری از نقش مساجد می تواند نسل جوان جامعه ما را در برابر تهدیدهای فرهنگی دشمن مصون نگه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان این که شرایط امروز جامعه با سه دهه گذشته بسیار متفاوت است، گفت: دشمن در فضای فعلی از امکانات الکترونیکی نظیر ماهواره و اینترنت برای از بین هویت دینی جوانان و نوجوانان ما استفاده می کند.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که باید با به کار‌گرفتن شیوه های مناسب زمینه جذب حداکثری نسل جوان به سوی مساجد را فراهم کنیم، ادامه داد: حضور جوان در مساجد سبب شکست توطئه های شوم دشمنان دراین خصوص خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی به نقش ائمه جماعات مساجد در جذب نیروی جوان در مسجد اشاره کرد و با بیان این که روحانی حاضردر مسجد باید مدیریت فعالیت های دینی و فرهنگی یک مسجد را در اختیار گیرد، گفت: روحانیان باید با شیوه ای تأثیرگذار شرایط حضور نسل جوان و شرکت آنها در فعالیت های خودجوش فرهنگی را فراهم کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری امکانات مناسبی در کشور برای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی فراهم است، گفت: باید از این ظرفیت های به وجود آمده در جهت تقویت معنویت، آگاهی و بصیرت در نسل جوان بهره برد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان مراکز بسط فرهنگ دینی و انقلابی تأکید کرد و گفت: توسعه این کانون‌های در روستاها باید بیشتر مورد توجه مسؤولان قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات