۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۹۱۷

چگونگی پذیرش و ثبت‌نام در جامعة المصطفی العالمیه تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه گفت: با راه اندازی سیستم ثبت نام اینترنتی در صدد تسهیل این امر برای متقضیان حضور در جامعة المصطفی العالمیه هستیم.
موسسه آموزش عالي شهيده بنت الهدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم ملکی، مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه، در اولین گردهمایی بانوان مبلغه جامعة المصطفی العالمیه که پیش از ظهر امروز در موسسه آموزشی عالی بنت الهدی قم برگزار شد، به تشریح نحوه پذیرش در جامعة المصطفی العالمیه اشاره کرد وگفت: این مرکز برای در بخش سنجش و پذیرش شیوه‌های مختلفی را برای خواهران و برادران علاقه مند به تحصیل علوم دینی در نظر گرفته است.

ملکی، با بیان این که جامعة الصطفی العالمیه در برخی از کشورها نمایندگی دارد و علاقه مندان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند، افزود: در این کشورها افراد می‌توانند یک مقطع تحصیلی را در همان کشور پشت سر بگذارند و برای مقاطع بعدی و ادامه تحصیل به ایران بیایند.

مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در هشتاد کشور دیگر که نمایندگی نداریم علاقه مندان می‌توانند از روش‌های مختلف دیگر برای ثبت نام در این مرکز علمی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید به راه کارها و شیوه‌های مختلف پذیرش آگاهی داشته باشد، عنوان کرد: بانوان مبلغ با شناخت این شیوه‌ها می‌تواند بهترین راهنما برای افراد متقاضی حضور در جامعة الصطفی العالمیه باشند.

ملکی، یکی دیگر از روش‌های ثبت نام را روش مکاتبه‌ای از طریق اینترنت دانست و ابراز کرد: این روش در حال تکمیل مراحل است و تا ده روز آینده امکان آن برای تسهیل در امر ثبت نام مهیا خواهد شد.

مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از روش های ثبت نام به صورت حضوری است که بعد از طی مراحل مربوطه و قبولی در مصاحبه ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در آزمون نیز از دیگر شیوه‌های ثبت نام است، خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در موسسه آموزشی بنت الهدی و جامعة الزهرا(س) در قم و مکتب نرجس در مشهد مقدس مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه در ادامه یادآور شد: از حافظان کل قرآن کریم به صورت فرا سهمیه‌ای و یک سهمیه ویژه، پذیرش به عمل خواهد آمد.

ملکی همچنین به شرایط سنی و تحصیلات داوطلبان اشاره کرد و ابراز داشت: برای خواهران مجرد حداکثر سن بیست و دو سال و برای متاهلان بیست و نه سال به همراه مدرک دیپلم و مدارک لازم دیگر ضروری است.

مدیریت سنجش و پذیرش جامعة الصطفی العالمیه در پایان خاطرنشان کرد: جامعة الصطفی العالمیه آمادگی آن را دارد تا از میان بانوان علاقه‌مند در کشورهایی که نمایندگی ندارد برای تعامل بیشتر با آن کشورها استفاده کند./927/پ202/ع

ارسال نظرات