۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۹۹۵
حجت الاسلام طائب:

دشمن شناسی لازمه اتخاذ استراتژی مناسب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عدم شناخت از مواضع دشمنان موجب اتخاذ استرانژی غلط و انحراف از مسیر حقیقی انقلاب اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه علمیه قم امروز در همایش دشمن شناسی و روشنگری جریان فتنه و انحرافی که در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) شهرستان مراغه برگزار شد، اظهار داشت: نظام اسلامی ایران در شرایطی قرار دارد که عدم شناخت از مواضع دشمنان موجب اتخاذ استراتژی غلط و انحراف از مسیر حقیقی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی ولایت مداری را مهم‌ترین اصل در کسب بصیرت و شناخت دوست از دشمن دانست و گفت: آنان که ادعای ولایت مداری داشتند، اما در عمل به امام زمان خود اقتدا نکردند، در کوران فتنه 88 نتوانستند راه را از بیراهه تشخیص دهند و در نهایت از سوی امت ولایت مدار طرد شدند.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه ولایت مداری در عمل بسیار متفاوت با ولایت مداری صرف شعاری است، گفت: بایستی نخبگان مبانی ولایت مداری در عمل را از عموم مردم فراگیرند، چراکه حضور در سنگر ولایت زمان و مکان نمی شناسد، در حقیقت حماسه 9 دی تجلی عمق محبت مردم به ولایت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستیابی و شکار هواپیمایی فوق مدرن جاسوسی آمریکا در ایران اظهار داشت: کارشناسان برجسته نظامی جهان بر نفوذ ایران در سامانه های اطلاعاتی و حساس آمریکا اذعان دارند، موفقیت ایران در شکار هواپیمای جاسوسی ترس و واهمه بر اندام استکبار انداخته است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه تصریح کرد: تهدید و تحریم دیگر در ادبیات ایرانی مفهوم خود را از دست داده است، امروز جهان نقش آفرینی فرامطقه ای و نیازمند ذخایر عظیم انرژی ایران است.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: ایران به دلیل برخورداری از معادن سرشار و دسترسی سریع به بازار جهانی، رقیب بزرگی برای غرب و آمریکا برای فروش اورانیوم است، کشورمان با داشتن یک درصد از جمعیت جهان، هفت درصد از منابع انرژی را در اختیار دارد، این در حالیست که بهترین معادن اورانیوم جهان در ایران قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا با بیداری اسلامی نخ‌نما شده است، تصریح کرد: اسرائیل طرح نیل تا فرات، تسخیر جهان با استفاده از تفکرات نژادپرستانه و تسخیر بیت المقدس را به گور خواهد برد.

حجت الاسلام طائب در پایان با بیان اینکه پروژه ایران هراسی توطئه ای شکست خورده در منطقه است، افزود: قطعا بیداری اسلامی و حتی جنبش وال استریت الهام گرفته از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های متعالی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است./935/پ202/ج
ارسال نظرات