۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۰۱۰

عملیات ربودن خطیب جمعه عوامیه عربستان ناکام ماند

خبرگزاری رسا ـ عملیات ربودن خطیب جمعه عوامیه از سوی نیروهای امنیتی آل سعود ناکام ماند.
شيخ نمر باقر النمر
به گزارش خبرگزاری رسا، عملیات ربودن علامه شیخ نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان از سوی نیروهای امنیتی آل سعود با هوشیاری مردم این شهر ناکام ماند.

علامه شیخ النمر هنگامی که از مسجد امام حسین (ع) به سوی منزل باز می گشت با یورش نیروهای امنیتی که در کمین وی قرار داشتند مواجه شد، ولی حضور گسترده مردم و ایستادگی در برابر نیروهای امنیتی سبب ناکامی عملیات ربوده شدن این عالم شیعه شد.

شهروندان شیعه عوامیه تا هنگامی که شیخ النمر به منزل رسید در خیابان ها حضور داشته و اجازه ندادند که نیروهای امنیتی به هدف خود دست یابند. نظامیان سعودی که امیدوار به بازداشت خطیب جمعه عوامیه بودند به گشت خود در اطراف مسجد امام حسین (ع) ادامه دهند، اما به توفیقی دست نیافتند.

گفتنی است شیخ نمر باقر النمر از برجسته ترین علمای انقلابی شیعه عربستان به شمار می آید که بارها از سوی مقامات بازداشت شده و همواره مورد پیگرد قرار داشت.

حسین کاظمی از تحلیلگران سیاسی عربستان در روزهای گذشته نسبت به تلاش وزارت کشور برای ترور خطیب جمعه عوامیه هشدار داده بود.

حجت الاسلام شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء عربستان نیز در ماه مبارک رمضان به شیوه ای مشابه و هنگامی که از مسجد به سوی منزل بازمی گشت توسط نیروهای امنیتی ربوده شد و پس از مدت ها مشخص شد که وی در یکی از زندان های دمام بازداشت است./980/ب902/گ
ارسال نظرات