۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۰۳۴
معاون آموزش دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

مساجد مردم را به مبانی سیاسی اسلام پایبند کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ارائه هدایت و بصیرت از مهم‌ترین رسالت های مسجد است، مسجد باید کمک کند مردم دچار شبهات نشوند و به محکمات سیاسی همچون تبعیت از علما و ولایت فقیه پایبند باشند.
مساجد مردم را به مبانی سیاسی اسلام پایبند کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته در چهارمین نشست از سلسله دوره‌های آموزشی هیئت امنای مساجد خراسان که در مسجد رضوی برگزار شد، به تبیین مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی مساجد پرداخت و گفت: از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که با فواید و اثرات مسجد بر روی فرهنگ جامعه به حد کافی آشنا نیستیم.

وی با بیان اینکه وقتی یک جامعه اسلامی است که اخلاقیات افراد آن اسلامی باشد، افزود: اسلام مکتبی است که بیش از تنظیم دنیا، آخرت را تنظیم می کند آن هم به گونه‌ای که دنیای انسان به هم نمی خورد مانند مکاتب مسیحی و هندو و غیره نیست که دنیا را فدای آخرت می کنند بلکه اسلام، معنویت را از طریق بهره مندی دنیوی حفظ می کند.

حجت الاسلام الهی خراسانی تأکید کرد: اگر در فرهنگ اسلامی معتقدیم خداوند مرکز همه ابعاد زندگیست بنابراین مسجد یعنی خانه خدا هم باید محوریت داشته باشد البته این بدان معنا نیست که همه کارها در مسجد باشد بلکه منظور این است که مسجد در همه کارها نقش داشته باشد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این میان، نقش سنگربانان و متولیان مسجد، که مسؤول توسعه کانون فرهنگ اسلامی هستند، از هئیت امنای حسینیه و مرکز خیریه فراتر است.

وی با بیان این‌که هویت مسجد به معنای انتظار دین از مسجد است، ادامه داد: هویت مسجد دو جنبه دارد که نقطه مرکزی آن از امام جماعت، جماعت و کارگزاران مسجد تشکیل می شوند، محور مسجد هم نماز است از این رو مسجد محلی است که در آن جماعت مومنین به امامت شخصی و با کمک کارگزارانی نماز برپا می کنند.

حجت الاسلام الهی خراسانی با اشاره به روایتی حضرت علی(ع)، دوست یابی، علم و دانش لطیف، کسب برهانی بر حقانیت ایمان، حل مشکل دینی، یادگیری سخنی که انسان را از زشتی بازدارد و ترک گناه را از جمله کارکردهای مسجد برشمرد و گفت: ارائه هدایت و بصیرت از مهمترین رسالت های مسجد است، مسجد باید کمک کند مردم دچار شبهات نشوند و به محکمات سیاسی همچون تبعیت از علما و ولایت فقیه پایبند باشند.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام پژمانفر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان به ویژگی های رفتاری هیئت امنا و دست اندرکاران مسجد اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین رکن در جذابیت مردم به سمت دین، برخورد خوب، چهره بشاش و زبان نرم با مخاطب است.

وی، مسجد را پایگاه فرهنگ اسلامی دانست و اظهار کرد: شما در حساس‌ترین مراکز دینی یعنی مسجد واقع شده اید که می‌تواند پایگاهی باشد برای ایجاد الفت غیردوستان خدا به خدا.

گفتنی است، در این دوره های آموزشی که به منظور تحقق منویات رهبری در خصوص مسجد طراز اسلامی برنامه ریزی شده است، تا پایان سال جاری بیش از دو هزار نفر از ائمه جماعات، پنج هزار نفر از اعضای هیأت امنا و هزار نفر از خادمین مساجد در سطح پنج هزار مسجد خراسان رضوی تحت پوشش قرار می گیرند./930/پ202/س
ارسال نظرات