۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۰۳۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران:

رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری مبانی وحدت حوزه و دانشگاه باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران با تأکید براین که زمان تئوری‌پردازی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه به پایان رسیده است، گفت: رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری مبانی وحدت ‌‌علمی کشور قرار گیرد.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه پيام نور مازندران


حجت الاسلام ولی الله مرادیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فرا رسیدن 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، این روحانی تلاشگر عرصه علم و دین را منادی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دلیل ترش از وحدت این جایگاه علمی کشور آیت الله مفتح را به شهادت رساندند تا به خیال خام خود مانع از تحقق عملی وحدت میان حوزه و دانشگاه شوند.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از آرزوهای دیرینه امام راحل دانست و با بیان این که امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تحقق واقعی این مسأله تأکید دارند، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در رسیدن به یک وحدت رویه میان حوزه و دانشگاه باید مبنای کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از نیازهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با بیان این که رسیدن این دو مرکز علمی کشور به یک وحدت عملی سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه های نظام سلطه علیه نظام خواهد شد، تصریح کرد: در سه دهه اخیر نیز وحدت حوزویان و دانشگاهیان سبب پیروزی های متعدد برای کشورمان شده است.

حجت الاسلام مرادیان با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای جدایی حوزه و دانشگاه استفاده می کنند، بیان داشت: حوزویان و دانشجویان دو قشر همیشه بیدار جامعه اسلامی هستند، از این رو برای وحدت حوزه و دانشگاه باید وحدتی که مورد قبول امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید هماهنگ با هم و در کنار هم رشد یابند، تا شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم، ادامه داد: در جهت تقویت حوزه و دانشگاه باید طوری عمل شود که تعالی و رشد یکی مانع رشد دیگری نشود که در این صورت به یقین متضرر خواهیم شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به این که روشنگری، هدایت و بصیرت حوزه و دانشگاه موجب شده است که اکنون این دو مرکز بزرگ علمی کشور به عنوان دو چالش بزرگ برای دشمنان نظام اسلامی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: دشمن امروز با شناخت جایگاه مهم علمای شیعه در پی ضربه‌زدن به این جایگاه بزرگ است که باید با تفکر انقلابی این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام مرادیان در ادامه سخنان خود سیره عملی علما و بزرگان دینی را بهترین راه کار برای تحقق عملی وحدت حوزه  و دانشگاه دانست و با بیان این که باید سیره علمای سلف را در تربیت طلاب و دانشجویان امروز جامعه در نظر گیریم، بیان داشت: شیوه تربیت علمای ما در گذشته بر مبنای دین مبین اسلام است و این مسأله امروز باید در دانشگاه‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که امروز شیوه تدریس در حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد تا شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل و دیگر اندیشمندان علمی و دینی در آن پرورش یابند، بیان داشت: وحدت دو بال علمی کشور سبب شکوفایی علوم حوزوی و دانشگاهی خواهد شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران با بیان این که در شرایطی که دشمنان نظام از هر سو در پی تضعیف این نظام دینی هستند، وحدت حوزه و دانشگاه بهترین راه کار برای خنثی کردن تلاش های مذبوحانه آنها است، خاطرنشان کرد: مبنای وحدت حوزه و دانشگاه باید رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری باشد، چون در این صورت است که می‌توانیم در مسیر صحیح گام برداریم.

حجت الاسلام مرادیان با بیان این که دسیسه‌های مختلف دشمنان بر اسلام، روحانیت و دانشگاهیان بیانگر نقطه قوت و تلاش همه جانبه این قشر از جامعه است، خاطر‌نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید برای تبیین درست دین، با همه توان برای اسلام و نظام اسلامی وارد صحنه شوند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تقویت ساختارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها‌ بیان داشت: نباید دانشگاه‌های ما با پرداختن به علوم مختلف از فرهنگ و دین جدا شوند بلکه باید در راستای ساختارهای فرهنگی و دینی کشور به تحقیق و بررسی بپردازند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران با تأکید بر این که دانشگاه‌های ما به یقین نیازمند همراهی حوزه و روحانیت هستند، ادامه داد: امروز بحث تقویت معنویت و اخلاق در دانشگاه‌های ما بسیار حائز اهمیت است که این مقوله با همراهی حوزه می‌تواند شکوفا شود.

وی با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه نباید تنها در حد یک تئوری باقی بماند، تصریح کرد: دیگر باید به در مسیر اجرای دقیق و عملیاتی این مسأله گام برداریم و تئوری‌پردازی را پایان دهیم.

حجت الاسلام مرادیان با بیان این که همه تلاش دشمنان ورود افکار سکولار در دانشگاه‌ها و دانشجویان ما است، خاطرنشان کرد: تعامل دانشگاه با حوزه می‌تواند مانع از این تلاش دشمنان شود./950/ت302/س

ارسال نظرات