۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۰۴۵
در دانشگاه قم؛

هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی در دانشگاه قم افتتاح شد.
روز فناوري هسته اي روز ملي فناوري هسته اي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، امروز بیست و ششم آذرماه به مدت پنج روز با هدف ارتقای دانش هسته‌ای مراکز علمی کشور و شفاف‌سازی در زمینه توزیع چرخه کامل هسته‌ای و دستاوردهای پژوهشی در امور صلح آمیز انرژی هسته‌ای در دانشگاه قم برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تخصصی که صبح امروز با حضور استاندار قم در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، تلاش برای دستیابی به علم و دانش را از حسنات دانست و گفت: خداوند متعال انرژی‌های بی‌شماری را برای انسان‌ها به ودیعه سپرده که استفاده‌های مناسبی می‌توان از آنها کرد.

وی با بیان این‌که فکر سازندگی، تولید و استفاده از انرژی در کشور اسلامی ایران همواره بوده است و سابقه دارد، گفت:‌ دشمن که پیشرفت علم را در کشور ایران برنمی‌تابد از تمام امکانات خود برای مقابله با این پیشرفت‌ها استفاده کرده است که امروز این کارشکنی‌ها به رسوایی کشیده است.

محمد احمدیان، قائم مقام سازمان انرژی اتمی از دیگر سخنران‌های این مراسم بود که با اشاره به دستاوردهای بزرگ صنعت هسته‌ای کشور در سایه حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دانشمندان جوان هسته‌ای، گفت: کشور در حوزه چرخه سوخت از اکتشاف، استخراج، فرآوری، غنی‌سازی تا ساخت سوخت فعال است.
 
وی با اشاره به حساسیت‌های پیش‌آمده در بحث غنی‌سازی سوخت هسته‌ای، ‌اما دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور را به این موضوع محدود ندانست و افزود: دشمنانی که در مقطعی حتی حاضر نبودند جمهوری اسلامی تعداد محدودی سانتریفیوژ برای کار تحقیقاتی داشته باشد، واقعیت‌ها را پذیرفته‌اند و درخواست توقف تحقیقات تا این سطح را دارند.

حجت‌الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که در دانشگاه‌های دنیا تحصیل هوا و فضا برای دانشجویان ایرانی ممنوع است، گفت: ‌جوانان کشور با تمام محرومیت‌ها، تحریم‌ها و سانسورهای علمی، با اتکای بر خود و فضل خداوند و لطلف امام زمان‌(عج) توانستند در عرصه‌های مختلف علم بدرخشند.

یادآور می‌شود، هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردها صنعت هسته‌ای کشور در بیست غرفه به همراه سه بخش شامل ماکت چرخه سوخت هسته‌ای، نیروگاه انرژی اتمی بوشهر و مصارف مدنی و صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دایر شده است و در آن پانصد عدد از اقلام نمایشگاهی شامل 225 قلم مربوط به بخش چرخه سوخت و 275 قلم مربوط به کاربردهای جانبی صنعت سوخت به چشم می‌خورد.

همچنین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که از 26 تا 30 آذرماه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه قم برپا شده است، چهار کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات