۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۰۷۱
امام جمعه زاهدان:

انتخابات مجلس باید با حضور حداکثری مردم برگزار شود

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید تلاش کنیم انتخابات با حضور گسترده و حداکثری و کمترین چالش برگزار شود تا نقش الگو بودن ایران اسلامی همچنان حفظ شده و به اعتبار کشور در دنیا لطمه وارد نشود.
نماينده ولي فقيه در سيستاتن و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، روز گذشته در همایش سراسری آموزشی- توجیحی مجریان و دست اندرکاران برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتخابات فرصت مناسبی است تا دمکراتیک بودن نظام ایران به تعریف درست و صحیح به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: باید در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی را با حضور اکثریت به نمایش گذاشت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ممکن است در برگزاری بهتر انتخابات با چالش‌هایی مواجه شویم؛ بنابراین باید با درایت و هوشیاری موانع را پشت سر گذاشته و نگذاریم در روند انتخاباتی سالم، خلل ایجاد شود.

وی با اشاره به حضور کاندیداهای مختلف در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به هر دلیلی صلاحیت افراد کاندیداهای انتخاباتی تأیید نشد باید علت و چرایی آن نزد دست اندرکاران محفوظ بماند و به هیچ عنوان افشا نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان کرد: در این زمینه کاندیداهای مورد نظر نیز اگر رد صلاحیت شدند باید بپذیرند و به فکر اغتشاش و آشوب نباشند.

وی افزود: اگر قرار است حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم باید از همه گروه‌ها نیرو داشته و اگر قرار باشد در روند انتخابات با کمترین چالش رو به‌رو شویم باید از بهترین افراد گروه‌های مختلف که قبلاً امتحان خود را پس داده‌اند استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به حساسیت انتخابات ایران اسلامی در این برهه از زمان بیان داشت: کار مسئولان و مجریان برگزاری انتخابات در این برهه بسیار حساس بوده زیرا که امروز ایران اسلامی بیش از پیش در سطج جهان جایگاه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم انتخابات با حضور گسترده و حداکثری و کمترین چالش برگزار شود تا نقش الگو بودن ایران اسلامی همچنان حفظ شده و به اعتبار کشور در دنیا لطمه وارد نشود. /940/پ202/ص
ارسال نظرات