۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۰۷۴
استاد حوزه علمیه تبریز:

تبعیت از ولایت فقیه مقدمه درک حقیقت ولایت حضرت حجت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز تبعیت از ولایت فقیه را مقدمه درک حقیقت ولایت حضرت حجت(عج) دانست و گفت: کسی نمی تواند ادعای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت را داشته باشد، اما تابع ولایت نباشد.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه علمیه تبریز، روز گذشته در نشست «‌با امام حسین(ع) تا حضرت حجت(عج)‌» در مسجد آیت الله انگجی تبریز اظهار داشت: عبرت های عاشورایی به قدری مهم و قابل تحلیل است که ممکن است در هر زمانی مورد نیاز بشریت باشد.

وی با تشریح اهمیت توجه به جمله «‌کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا‌» خاطر‌نشان کرد: عاشورا مبداء همدلی و وحدت بشریت بر محور ولایت است، تا زمینه های ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود، در حقیقت زمانی شاهد ظهور منجی آخر الزمان خواهیم بود که سطح ادراک و تفکر بشریت حقیقت و ضرورت ولایت را فهمیده باشد.

حجت الاسلام عالی با بیان این‌که صفات منتظران حقیقی امام زمان(عج) مشابه صفات 72 تن از یاران باوفای امام حسین(ع) در واقعه کربلا است، تصریح کرد: اگر خود را ولایت مدار می دانیم، باید اعمال و تقوای خود را با میزان ولایت مداری یاران امام حسین(ع) بسنجیم.

وی با تاکید بر این‌که تبعیت از ولایت فقیه مقدمه درک حقیقت ولایت حضرت حجت(عج) است، گفت: کسی نمی تواند ادعای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت را داشته باشد، اما تابع ولایت نباشد، چراکه اعتقاد به ولایت فقیه در دوران غیبت، اصلی برای کسب بصیرت و درک حقیقت امامت و ولایت انبیای است.

استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که حضرت مهدی‌(عج) پس از ظهور با منطق حسینی به مبارزه با ظلم جهانی پرداخته و احیا گر راه انبیا و ائمه اطهار خواهد بود، تصریح کرد: راه امام حسین‌(ع) چنان روشن و خالصانه و قاطعانه است که برای همیشه تاریخ الگوی کامل است و آزادی‌خواهان جهان از این حضرت الگو و نیرو می گیرند.

این روحانی جانباز دوران دفاع مقدس با بیان این‌که جنگ تحمیلی تجلی حماسه حسینی و تبعیت از ولایت فقیه بود، اظهار داشت: نگاهی به وصیت‌نامه‌های شهدا نشان می‌دهد که قریب به اتفاق آنان سفارش اکید بر تبعیت از امام راحل داشتند که همین امر نشان از اوج نگاه متعالی شهدا نسبت به مساله ولایت بود./935/ پ203/س
ارسال نظرات