۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۱۰۲
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

تاریکی؛ نماد دنیای تاریک شیطان‌پرستی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: در شیطان پرستی افراطی نگاه بسیار منفی به حیات وجود دارد به طوری که آنان دنیایی برای پیروان خود ترسیم می کنند که در آن هیچ روزنه امیدی برای انسان وجود ندارد؛ از این رو شیطان پرستی را دنیای تاریک می نامند و رنگ سیاه در این تفکر تابلو می‌شود.
تاریکی؛ نماد دنیای تاریک شیطان‌پرستی
حجت الاسلام عباس دانشی، مدیر کل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان اظهار داشت: شیطان‌پرستی در اوایل قرن نوزدهم ایجاد و شاید اولین هسته آن باشگاه آتش جهنم بود که در شهر لندن تاسیس و این شهر مرکز شیطان‌پرستی در اروپا شد.

حجت الاسلام دانشی افزود: تفکر شیطان پرستی در حدود 1960 مورد حمایت سرمایه‌داران یهود قرار گرفت و چند گروه شیطان پرستی در انگلستان و آمریکا به وجود آمد و کلیسای شیطان پرستی در سانفرانسیسکو تاسیس گردید.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: در ساختار شیطان پرستی شاید بتوان ادعا کرد که شیطان پرستی بر پایه های امانیسم، سکولاریسم و مدرنیسم یا به عبارت دیگر انسان مداری، دین ستیزی و مدرنیته استوار شد و این در واقع به سبب سرخوردگی از دین رسمی غرب و تعلیمات، سیاست ها و رویکردهای افراطی کلیسا، اعمال محدودیت ها و سلب آزادی هایی بود که توسط کشیشان اعمال می شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در چنین شرایطی بود که در غرب جنبش هایی برای برکنار گذاشتن دین و دین مداری و خدامحوری شکل گرفت و نهضت های نوپدیدی که معجونی از اندیشه های مختلف بود ایجاد و تفکرات شیطان پرستی، دنیاهای دست ساز و سوپرمارکتی از رویارویی با منطق مستبدانه کلیسا شکل گرفت.

حجت الاسلام دانشی افزود: در شیطان پرستی افراطی نگاه بسیار منفی به حیات وجود دارد به طوری که آنان دنیایی برای پیروان خود ترسیم می کنند که در آن هیچ روزنه امیدی برای انسان وجود ندارد؛ از این رو شیطان پرستی را دنیای تاریک می نامند و رنگ سیاه در این تفکر تابلو می‌شود.

وی عنوان کرد: تفکرات شیطان پرستی معجونی از نگاه منفی به حیات، بی سرانجامی انسان و نفی جهان پس از مرگ است که پیروان خود را به وحشی گری، نفرت و لذت جویی بی قید و شرط در حیات بی سرانجام سوق می‌دهد.

حجت الاسلام دانشی با بیان این‌که در این تفکر خود‌کشی راهی است برای رهایی از دنیای یاس آلود و رسیدن به حقیقت اظهار داشت: شیطان پرست ها رسما اعلام می کنند ما به هیچ مقصدی نمی رسیم و هیچ آینده روشنی در انتظار ما نیست. ما می توانیم هرگونه که دلمان بخواهد زندگی کنیم.

وی با بیان این‌که در تفکر شیطان پرستی هر انسانی یک خدا است، افزود: آنتوان لاوی یکی از سردمداران تفکر شیطانی پرستی که بعضی ها او را پایه گذار این تفکر میدانند می گوید خدای با عظمت و باشکوهی وجود ندارد و جهنمی که در آن گنهکاران کباب شوند دروغ است بلکه اینجا و حالا روز شکنجه و سختی است و اینجا و حالا روز خوشی و لذت ماست پس این روز و این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی بخشی نیست.

حجت الاسلام دانشی اعتقاد به اصالت ماده، ترویج راه چپ در مقابل راه راست و ضد مذهب بودن را از دیگر ویژگی های شیطان‌پرستان عنوان و بیان کرد: استفاده افراطی از مشروبات الکلی، مواد مخدر و روان‌گردان و استفاده از موسیقی‌های خشن از ویژگی‌ها مجالس شیطان‌پرستی است. /940/ت302/س
ارسال نظرات