۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۱۱۲
آیت الله نوری همدانی:

وحدت حوزه و دانشگاه یک اصل مهم است/اجرایی شدن اقتصاد اسلامی موجب ریشه کن شدن فقر می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، وحدت حوزه و دانشگاه را یک اصل بسیار مهم عنوان کرد و با بیان اینکه در اسلام حوزه و دانشگاه نباید از هم جدا باشند، بر ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی تاکید کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار شماری از دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور، زمان شناسی را یک اصل مهم برای مسلمانان به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان اینکه فرد خردمند باید فرزند زمان خود باشد و رخدادهای زمانه را به خوبی شناخته و ارزیابی کند، اظهار داشت: با ریشه یابی زمان ها این مساله مسلم می شود که انسان در آغاز طلوع خود فرهنگ خاصی را ایجاد کرد و جاهلیت را کنار زد.

این مرجع تقلید با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم دینی در راس جامعه اسلامی باید پیامبر، امام معصوم و در عصر غیبت ولی فقیه جامع الشرایط حضور داشته باشد و غیر از این هر حکومتی طاغوتی است.

وی با تجلیل از هدایت های رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از ارتحال امام خمینی، حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و از طوفان ها به سلامت عبور داده اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به الگوی دیگر کشورها تبدیل شده است، موج بیداری اسلامی در سراسر جهان را نشأت گرفته از حرکت ملت ایران دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حجاب ها را در هم شکست و همه را با هم متحد کرد، گفت: همه باید قدر انقلاب را بدانیم و هر کس به اندازه خود سهمی در حفظ و نگهداری انقلاب ایفا کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، یاد و خاطره آیت الله شهید مفتح را گرامی داشت و گفت: در اسلام حوزه و دانشگاه نباید از هم جدا باشند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اسلامی سازی علوم انسانی خاطرنشان کرد: علوم اسلامی باید توأم با فرهنگ اسلامی باشد، متاسفانه کتب دانشگاهی ما برگرفته از علوم انسانی غربی است و باید سعی کنیم در راستای اصلاح این کتب گام برداریم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید حقیقت اسلام ناب را درست بشناسیم و به جهانیان عرضه کنیم، یادآور شد: اسلام دینی است که با سیاست توأم است و در عرصه های مختلف حرف و ایده دارد و باید این مبانی را عرضه کنیم.

وی اظهار داشت: امروز دنیا از ما انتظار دارد راه های برون رفت از بحران ها را نشانشان دهیم و این مساله رسالت ما را دو چندان می کند و باید خود را برای ایفای چنین نقشی آماده کنیم.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به موج اعتراض آمیز مردم اروپا و آمریکا در مقابل حاکمان و نظام سرمایه داری، یادآور شد: اکثر مردم اروپا و غرب از تبعیض های موجود در نظام سرمایه داری خسته شده اند و با تجمعات مختلف اعتراض خود را به وضع موجود نشان می دهند.

وی راه چاره غرب برای رهایی از این بن بست را بازگشت به تعالیم اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد اسلامی اجرایی و عملیاتی شود فقری وجود نخواهد داشت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات