۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۱۴۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اهل یقین هیچ گاه رضایت مردم را بر رضایت خدا ترجیح نمی‌دهند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی گفت: اهل یقین از عنوان های مادی که اهل دنیا گرفتار آن هستند، رها و آزاد زندگی می کنند و با این آزادی به کمالات می رسند.
آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یک شنبه 27 آذرماه در جمع روحانیان و طلاب مقطع سطح مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به فراز «و صحح بما عندک یقینی» از دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد در این فراز یقین سالم را از خداوند متعال درخواست دارد.

وی با بیان این که برخی از افراد گمان می کنند که دارای یقین هستند در حالی که هیچگونه درک صحیحی ندارند، ابراز داشت: مراقب باشید یقین شما روحانیان و طلاب دچار انحراف نشود و دچار توهم نشوید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی مبنی بر اصلاح روابط بنده با خداوند متعال بیان داشت: اگر انسان به صورت حقیقی به خداوند یقین داشته باشد دیگران نیز او را باور خواهند کرد و حتی موجودات دیگر مانند حیوانات تحت فرمان او قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که متاسفانه در برخی از زندگی ها خداوند جایگاه و نقشی ندارد و فرد به طور کامل پروردگار را فراموش کرده است، اظهار داشت: به قول یکی از منبری ها باید به عده ای از مردم توصیه به شرک کرد تا خداوند مقداری در زندگی‌هایشان رنگ پیدا کند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که زهد به این معنا است که از امور از دست رفته ناراحت نشوید و امور مادی که به شما می رسد خوشحال نشوید، ابراز داشت: انسان نباید به دنیا تعلق و وابستگی داشته باشد که فرد با تعلق به دنیا توان حرکت را از دست خواهد داد.

وی پرهیز از کسب رضایت مردم در مقابل خشم خداوند را نشانه های یقین برشمرد و افزود: در تبلیغ و منبر با حفظ شرایط، تنها رضایت خداوند را در نظر بگیرید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که یقین بزرگترین نعمت الهی است، اظهار داشت: طلب عافیت و یقین بهترین دعاها است که شما دانش پژوهان همیشه این دعا را از خداوند مسالت کنید و بدانید که سعادت انسان با تحقق این دو دعا بدست می آید.

وی کوچک شمردن امور مادی را ویژگی دوم صاحبان یقین معرفی و خاطرنشان کرد: اهل یقین از عنوان های مادی که اهل دنیا گرفتار آن هستند، رها و آزاد زندگی می کنند و با این آزادی به کمالات می رسند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که هم نشینی با افراد غیر سالم و سخنان بی حساب آفت یقین انسان است، بیان داشت: طبق روایات هم نشینی با افراد غیر صالح موجب تخریب چهره دین و تضعیف یقین خواهد شد./921/پ202/ع

ارسال نظرات