۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۱۶۱

گردهمایی ائمه جماعات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان دینی واحدهای صنعتی و کارخانجات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
گردهمایی ائمه جماعات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کاوه اشتهاردی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز گذشته در همایش ائمه جماعت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی که با حضور آیت الله مجتهدشبستری همراه بود، اظهار داشت: روحانیت همواره نقش محوری در ترویج فرهنگ کار، تولید و خودکفایی داشته است.

وی با بیان اینکه ترویج اهمیت کار از دیدگاه مبانی قرآنی و روایی رسالت خطیر روحانیت در سال جهاد اقتصادی است، خاطر نشان کرد: شاخص های فرهنگی در جامعه دینی مبتنی بر متن اسلام است و اهمیت و نقش روحانیت در شاخص های چون قرآن برای مردم تبیین شده است.

اشتهاردی با تاکید بر اینکه روحانیت نقش مستقیم در توسعه شعائر اسلامی دارد، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و نقش روحانیت در توده های مختلف اجتماعی بتوانیم جامعه را به سمت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه جهاد اقتصادی سوق دهیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعامل و ارتباط مناسب میان روحانیت و قشر زحمت کش کارگر همواره منشاء خیر و برکات فراوانی بوده است، چنانکه این تعامل و هم اندیشی موجب خودکفایی کشور در بسیاری از عرصه های اقتصادی شده است.

وی با تاکید بر ارتقای دانش و آگاهی دینی مسوولان و کارگران و همچنین خانواده های آنان اظهار داشت: تبیین جایگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با توجه به ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه بخشی از فعالیت هایی است که روحانیان می توانند در برنامه خود داشته باشند.

اشتهاردی با بیان اینکه محوریت برناممه های فرهنگی، دینی و مذهبی واحدهای تولیدی بایستی با محوریت روحانیان و ائمه جماعات این مراکز باشد، گفت: ترویج فرهنگ نماز اول وقت و آشنایی کارگران و کارفرمایان با احکام دینی از دیگر وظایف خطیر روحانیت بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگرش اسلام به کار و کارگر بسیار مقدس تر از نگرش فرهنگ غربی است، تصریح کرد: فرهنگ کار در غرب به مواردی چون استراحت معمول بین کار، مرخصی ها و اوقات صرف غذا که عموما رنگ و بوی مادی دارد خلاصه می شود ولی در دین اسلام این موارد به عنوان بخشی از فرهنگ کار تلقی شده و نگاه ارزشی ویژه ای به کار صورت می گیرد، چراکه از نظر اسلام کار عبادت است.

گفتنی است، این همایش یک روزه با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات