۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۱۶۲
آیت الله شبستری:

ارتقای کیفیت مهم ترین اصل در گرایش مردم به تولید داخل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر تولیدات داخلی کشور از استاندارد و مرغوبیت خوبی برخوردار باشند، در بازار مشتریان خود را خواهد یافت.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در همایش ائمه جماعت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، اظهار داشت: تبیین اهمیت کار و تلاش از دیدگاه مبانی متعالی اسلام، می تواند در ترویج فرهنگ کار صحیح و حلال بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان این که ائمه جماعات واحدهای صنعتی نقش بسزایی در تبیین اهمیت کار برای خدا بر عهده دارند، تصریح کرد: اگر نیت از کار کسب روزی حلال و جلب رضایت الهی باشد، قطعا هیچ کارگر و کارفرمایی در کیفیت محصولات خود کاهش نخواهد داد و اثری از کم‌کاری نخواهد بود.

عضو خبرگان رهبری هدف از کار و کسب روزی حلال را تقرب به درگاه الهی دانست و خاطر نشان کرد: زمانی کار عبادت محسوب می شود، که موجب تقرب و زمینه کسب بصیرت و تقوای الهی باشد، در غیر این صورت نه تنها مفید به حال فرد نخواهد بود، بلکه موجب غفلت بشریت است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش ائمه جماعات در ترویج فرهنگ نماز اول وقت در کارخانجات و واحدهای صنعتی افزود: نماز خوان واقعی از کم کاری و تقلب در تولید اجتناب و در ارتقای کیفیت تولیدات خود تلاش می کند.

وی با بیان این که بازگشت به اصول اسلام موجب ارتقای کیفیت محصول خواهد شد، ادامه داد: اگر تولیدات داخلی کشور از استاندارد و مرغوبیت خوبی برخوردار باشند، در بازار مشتریان خود را خواهد یافت، در غیر این صورت مردم به سمت تولیدات خارجی و خاروج عرض از کشو ر گرایش خواهند داشت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در مراکز تولیدی باید یاد خدا حاکم باشد، افزود: اقامه نماز جماعت باید مورد توجه قرار گیرد چراکه نماز جماعت نشانگر وحدت و همدلی مسلمانان است، البته هنوز در برخی مراکز تولیدی نماز جماعت صبح مغفول واقع شده که امید است مدیران کارخانجات خود با حضور در نماز جماعت، کارگران را نیز برای حضور پرشور تشویق کنند./935/پ203/س
ارسال نظرات