۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۱۶۴
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

وحدت حوزه و دانشگاه باید در جهت حاکمیت آرمان‌های انقلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید در جهت حاکمیت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی رییس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، عصر یکشنبه در مراسم دیدار دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با امام جمعه اهواز اظهار داشت: امام خمینی(ره) در پیامی که به مناسبت شهادت دکتر مفتح صادر دادند بیان کرده اند که امید و انتظار این بود که ملت ما از آثار و برکات علمی آیت‌الله مفتح استفاده کنند، اما هم اکنون که ایشان به شهادت رسیده، امید است ملت ما از برکات شهادت ایشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: جلسه‌ نمادین بحث وحدت حوزه و دانشگاه را برای نخستین‌ بار شهید مفتح پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اول آبان 58 تشکیل داد، اما در کمتر از 2 ماه ایشان در 27 آذر همان سال به شهادت رسید و این روز به نام شهید مفتح و به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و این حرکت مسیر اصلی خود را پیدا کرد.

این مقام مسؤول بیان داشت: تعبیر مقام معظم رهبری از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت دانشگاهیان با حوزویان در یک سو و در جهت حاکمیت آرمان‌های انقلاب اسلامی است که این دو باید به تعبیر مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانند.

وی اظهار داشت: خانواده دانشگاه صنعت نفت بسیار بزرگ و تأثیر گذار بوده و نیازمند است از مجموعه این دانشگاه برای تشکیل این جلسه نمادین به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

همچنین عبدالکریم گیم معاون فرهنگی دانشگاه صنعت نفت اهواز اظهارداشت: اکنون الگوی نوین مردم‌سالاری دینی مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی ایجاد شده که در پرتو آن برای تحقق تأمین استقلال و شعار آزادی در چهار چوب قانون و استمرار عدالت و معنویت توجه زیادی صورت گرفته و دستاوردهای بسیاری حاصل شده است.

وی افزود: یک سوال مهم در این‌جا مطرح است که چگونه می‌توان این دستاوردها را حفظ کرده و بقای نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد، در این میان تقویت بنیادهای علمی، صنعتی و فرهنگی در کشور یک راهی است که پیموده شده و موفق بوده است و به دنبال آن اطمینان خاطری برای کشور حاصل شده‌ که بی‌تردید دانشگاه و حوزه علمیه می‌تواند از این امر خطیر به راحتی بر آید.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعت نفت اهواز، بیان داشت: حوزه علمیه عمق استراتژیک ایدئولوژی انقلاب اسلامی و دانشگاه عمق استراتژیک توسعه علمی صنعتی و آماده‌سازی انقلاب اسلامی را شکل داده‌اند و آنچه که رسالت مشترک هر دو نهاد بود، تعمیق مبانی فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران 2 بال مکمل دارد که یکی از آن ایدئولوژی انقلاب مبتنی بر شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعت نفت اهواز گفت: در زمینه نانو، هوافضا، اسلحه‌سازی، داروسازی، انرژی هسته‌ای مقام نخست را داریم و این نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران به علت ارتباط حوزه و دانشگاه به چنین مقام‌ها و جایگاهی رسیده است و اکنون دشمنان از یک نظام منحصر به فرد با یک تجربه علمی، صنعتی و فرهنگی به عنوان یک الگو در منطقه به ستوه آمده و امروز به ترور فیزیکی روی آورده‌اند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات