۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۲۱۶
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

مبارزه با تروریسم، باطلی که لباس حق بر تن کرده است

خبرگزاری رسا ـ رئیس جهاددانشگاهی استان گفت: در دنیای امروز مانند دوران پیامبر اسلام باطل هایی هستند که لباس حق بر تن کرده و به نام حق فریاد می شوند که حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از آن جمله هستند.
احمد فرشبافيان، رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، احمد فرشبافیان، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی امروز در جلسه هفتگی تفسیر نهج البلاغه در جمع جهادگران دانشگاهی استان با اشاره به خطبه 38 نهج البلاغه در خصوص شبهه افکنی در دین و حقیقت افزود: از نظر امام علی (ع) شبهه از آنجا در دین معنی پیدا می کند که برای حق شبهه سازی می شود و چون امکان ندارد باطل بدون پوشیدن لباس حق به پیش برود، بنابراین برای مقابله با حق لباس حق را بر تن می کند.

وی با اشاره به جاهلیت در عصر پیامبر اظهار کرد: در تاریخ اسلام دو نوع جاهلیت داریم که جاهلیت اول و جاهلیت دوم نام گرفته است که هر یک از این دوران ویژگیهای خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در جاهلیت اول مدیریت و رهبری نسبت به جاهلیت دوم سهل تر بوده است گفت: در جاهلیت نوع اول که در زمان خود پیامبر بود، پایگاه حق و باطل کاملا مشخص بود و هرگاه پیامبر شعاری را می داد، هیچ کس در حقانیت آن شعار شک نمی کرد یعنی یک طرف کاملا حق بود و طرف مقابل باطل.

فرشبافیان ادامه داد: در جاهلیت دوم که بعد از رحلت پیامبر و در زمان ولایت امام علی (ع) بود، اوضاع کاملا برعکس شد و حق و باطل در این ایام بر بسیاری از افراد به جزء عده ای قلیل روشن نبود و باطل نیز لباس حق بر تن کرده بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با مقایسه دوران حاضر با عصر جاهلیت دوم اظهار کرد: امروز نیز در دنیای معاصر غرب تلاش می کند تا برای مقابله با بیداری اسلامی شبیه سازیهایی را برای حق تدارک ببیند تا بتواند نسبت به ایجاد انحرافات اساسی در دین اسلام تلاش نماید.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین این شبیه سازیها، براساس نظریه فوکویاما یکی از تئورسین های غربی، ایجاد انحراف در دو بال تفکر شیعی یعنی بال سرخ عاشورایی و بال سبز مهدوی است.

وی با اشاره به فتنه سال 88، در ایران گفت: جریان فتنه سال 88 انتخابات، مصداق این شبیه سازیها بود بطوریکه عده ای خود را پیرو خط امام معرفی کرده و با لباس حق بر تن باطل، در مقابل حق صف کشی کردند.

فرشبافیان یادآور شد: در این فتنه گروهی از افراد برجسته که سابقه ای نیز در انقلاب داشتند تلاش کردند مصادیق را به جای مبانی اسلامی معیار قرار دهند و با برشمردن مراتب افراد در گذشته، فتنه گری خود را توجیه کنند.

وی ادامه داد: در فتنه 88، عده ای چون موسوی و کروبی و مشوقین آنها، که پیروی از خط امام را یدک می کشیدند، ولی ولایت مدار و ولایت محور نبودند و برعکس علیه ولایت نیز شوریدند و نشان دادند که حاضرند برای حفظ منافع خودشان، ولایت را قربانی کنند.

فرشبافیان در ادامه با اشاره به واقعه مقدس 9دی، گفت: مردم شریف ایران که از نگاه مدعیان خط امامی فتنه گران بعنوان توده نگریسته می شوند، نشان دادند که با ولایت محوری خودشان با بصیرت تر از خواص مردود و فتنه گر و ساکنین عصر فتنه، گوش به فرمان ولی امر خود هستند./935/د103/س
ارسال نظرات