۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۲۳۰
امام جمعه شوشتر:

ایران با شکار هواپیما جاسوسی، قدرت آمریکا را زیر سؤال برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا از سوی ایران را سبب در هم شکستن قدرت الکترونیکی آمریکا دانست و اظهار داشت: نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران با شکار پهباد قدرت عظیم خود را به جهانیان ثابت کرده و قدرت آمریکا را در جهان زیر سؤال برد.
ایران با شکار هواپیما جاسوسی، قدرت آمریکا را زیر سؤال برد
حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به درخواست آمریکا مبنی بر پس دادن هواپیمای جاسوسی به این کشور اظهار داشت: آمریکا با درخواست از ایران برای پس گرفتن پهباد به شکست خود اعتراف کرده است و این شکستی بزرگ برای مستکبران است.

وی تصریح کرد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران با تسخیر پهباد قدرت عظیم خود را به جهانیان ثابت کرده و اکنون بر قله های رفیع جهان خودنمایی می کند.

امام جمعه شوشتر با بیان این که کشورهای قدرتمند جهان از این اقدام ایران مبهوت مانده‌اند، بیان داشت: ایران در جنگ الکترونیک برتری خود را به اثبات رسانده و نشان داد که حتی ابرقدرت های جهان قادر نخواهند بود سنگرهای استراتژیکی ایران را شناسایی کنند که این مسأله جهانیان را به حیرت وا داشته است.

وی تأکید کرد: کشورهای منطقه به دلیل شناختی که از توانمندی‌های ایران در عرصه‌های گوناگون دارند به سادگی این امر محال را شدنی می‌دانند چون ایران 30 سال است که مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها ایستاده است و روز به روز به پیشرفت های شگرفی دست پیدا می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر بیان داشت: شکار پهباد به صورت سالم توسط ایران نشان از قدرت کشورمان در جنگ الکترونیک است و به این دلیل موازنه قدرت در منطقه به سود ایران تغییر کرده است.

وی با اشاره به این که آمریکا از ابعاد توانمندی ایران اسلامی در جنگ الکترونیک درک صحیحی ندارد، گفت: ایران با این اقدام گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را در جنگ الکترونیک به نمایش گذاشته و به همین دلیل آمریکا مبهوت مانده است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به مواضع متناقض آمریکا در روزهای گذشته اظهار داشت: این کشور ابتدا در این باره سکوت کرد، سپس بیان داشت که این پهباد در شرق افغانستان به دلیل نقص فنی سقوط کرده و دربا مشاهده پهباد در رسانه ملی اظهار نگرانی از رسیدن این پهباد به دست ایران می‌کند که این‌ها همه نشان از ضعف استکبار جهانی دارد.

وی با اشاره به سخنان سران آمریکا در خصوص بی ارزش بودن قطعات هواپیمای جاسوسی گفت: سران این کشور اظهار کرده‌اند که قطعات این هواپیما فاقد ارزش است؛ ولی هم اکنون که صحبت از ساخت این گونه هواپیماها در ایران زده می شود نگران شده و خواستار پس گرفتن آن هستند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات