۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۲۶۵
آیت الله نوری همدانی:

گسترش تفکر انقلاب اسلامی، آمریکا و غرب را کلافه و مستاصل کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت قدرشناسی و حراست از نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، موج بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب دانست و تاکید کرد: گسترش این تفکر امروز آمریکا، غرب و مستکبران جهانی را کلافه و مستاصل کرده است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ است، همگان را به حراست و تقویت این نعمت توصیه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید علل عقب ماندگی جوامع اسلامی مورد تحلیل و کنکاش قرار گیرد، اظهار داشت: انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام و سلطه استکبار و استبداد و همچنین فقر فرهنگی و مادی اجازه نداد که امت اسلام به جایگاه واقعی خود دست یابد.

این مرجع تقلید مطالعه تاریخ اسلام و انقلاب را بسیار مفید و مؤثر عنوان و تاکید کرد: انقلاب اسلامی توانست استکبار و استبداد را قلع و قمع کند و محرومان و مستضعفان جهان را بیدار سازد.

وی بیان داشت: امروز تفکر نظام مقدس اسلامی و اندیشه های امام راحل مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است و کشورهای مختلف از این تفکر الگو می گیرند و در برابر مستکبران و مستبدان می ایستند.

این مرجع تقلید درک فرهنگ انقلاب و آشنا شدن با روحیات و اندیشه های امام راحل را نیازمند توجه به آثار ایشان دانست و افزود: تامل در اندیشه و بیانات امام راحل باعث حفظ انقلاب می شود و نسل جوان باید بیش از هر زمانی به مطالعه کتب امام توجه داشته باشند.

وی مردم ایران را مردمی متعهد و انقلابی دانست و با بیان اینکه آمریکا و استکبار از ملت ایران در هراس هستند، ابراز داشت: ملت ایران در صحنه های مختلف حضور داشته و دین خود را به انقلاب ادا کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ارزش های دینی و ولایت فقیه را دو رکن دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دستاوردهای بی بدیلی را برای ملت ایران به ارمغان آورده و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

این مرجع تقلید با تشریح امواج انقلاب اسلامی، قلع و قمع کردن استکبار و استبداد، صدور تفکر انقلابی و بیداری اسلامی را از جمله امواج مهم انقلاب ذکر و تاکید کرد: صدور تفکر انقلاب اسلامی ایران، اروپا، آمریکا و استکبار را به وحشت انداخته است و آنها در مقابل این موج دستپاچه و کلافه شده و خوابشان پریشان و آشفته گشته است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: موج دیگر انقلاب درنوردیدن مرزهای جغرافیایی بوده است و امروز مردم دنیا از ندای عدالت خواهی ملت ایران درس گرفته و موج اعتراض آمیز تسخیر وال استریت مؤیدی بر این ادعا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام دین خاموشی و سستی نیست، اظهار داشت: اسلام از افراد تنبل و بی تفاوت در برابر استکبار بیزار است، اسلام دین خروش و شجاعت است و هر کس در این عرصه توفیق بیشتری داشته باشد مقرب تر است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات