۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۳۰۴

برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه گرمی

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر‌(عج) شهرستان گرمی برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گردهمایی طلاب و دانشجویان خواهر گرمی در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی در سخنانی با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در سیر تکامل بشریت اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی جدایی حوزه و دانشگاه یکی از سیاست‌های رژی‍‍‍م پهلوی بود که حضرت امام خمینی‌(ره) با ایجاد وحدت بین این دو نهاد ارزشمند روح طراوت و پویایی را در مسیر حرکت نهضت اسلامی دمید.

وی در ادامه حوزه و دانشگاه را دو بازوی توانمند توسعه کشور دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تحول علوم انسانی،‌ وحدت و تعامل حوزویان و دانشگاهیان در پرورش فکری و آگاهی جامعه اسلامی و دستیابی به منویات مقام معظم رهبری نقش بسزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اهمیت گنجینه های فکری اسلامی در حوزه های مختلف علمی،‌ تصریح کرد: فروپاشی نظام سرمایه داری که صدای استخوان‌های خرد شده آن از سالها پیش شنیده می شد، اهمیت احیای آرای اندیشمندان اسلامی در حوزه سیاست، جامعه شناسی، اقتصاد و سایر علوم را دوچندان می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی با بیان اینکه جنبش وال استریت تجلی خشم و نفرت عموم نسبت به سیاست‌های ضدبشری و سکولاریستی دولتمردان غربی است، گفت: الهام بخشی آرمان ها و اندیشه های انقلاب اسلامی در منطقه و حتی در قلب اروپا نشان از تاثیرگذاری تئوری وحدت حوزه و دانشگاه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دوران بازگشت بشریت به فطرت و مبانی تعالی‌بخش اسلام فرا رسیده است، گفت: وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، بهترین فرصت برای آشنایی مردم سراسر جهان با مکتب سعادت بخش تشیع است که در این راستا حوزه و دانشگاه رسالتی مضاعف بر عهده دارند.

گفتنی است، در پایان این همایش از عسگر جاهد بعنوان حافظ کل قرآن کریم و چهره نمونه قرآنی و دانشگاهی این شهرستان به عمل آمد./935/پ203/س
ارسال نظرات