۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۳۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی‌:

حماسه 9 دی جلوه ای از حضور تشکل‌های دینی ‌در دفاع از ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حماسه 9 دی یکی از جلوه‌های جاودانه حضور به هنگام تشکل های دینی در عرصه دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه بود.
مراسم بزرگداشت 9 دي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در جمع رؤسای هیئات مذهبی وتشکل های دینی استان با بیان اینکه تشکل های دینی در فتنه 88 با حضور پررنگ خود در مقابل خنثی سازی این فتنه حرکت کردند، گفت: این تشکل ها با شناختن جایگاه خود با جریان انحرافی و فتنه 88 به شکل صحیح اقدام و مقابله کردند.

وی تاکید کرد: حادثه 9 دی نشان داد که انقلاب ما با دو سرچشمه لایزال و جاودانه اراده الهی برای حفظ نظام اسلامی و حضور مردم برای دفاع از هویت بخشی جمهوری اسلامی پیوند خورده است.

حجت الاسلام مرویان با بیان این‌که تشکل‌های دینی نقطه تلاقی سه جریان است، گفت: مردمی‌بودن، تعهد به ارزش‌ها و نظام اسلامی و اتکاء به خلاقیت نقطه های تلاقی با تشکل های دینی است.

وی افزود: تشکل های دینی مانند چشمه ای زاینده است که در ماندگاری انقلاب اسلامی و کارآمدی سازمان تبلیغات اسلامی نقش داشته است.

حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: در زمان وقوع این حادثه 75 میلیون نفر از صاحبان انقلاب برای حفظ این سرمایه عظیم در صحنه حضور یافتند و توطئه های این جریان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: البته هویت ما در لایه های مختلف با کربلا و عاشورا نیز پیوند خورده و تشکل های دینی به ویژه هیئت های مذهبی به راستی بسترهایی هستند که جلوه هویتی ما را در این زمینه هر روز بالنده و زنده می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص نقش تشکل های دینی تصریح کرد: تشکل های دینی دارای نقش مهم و برجسته ای هستند و باید بر روی آن ها سرمایه گذاری کرد تا در زمینه ارتقاء فرهنگ دینی و معنوی بتوان موثر و موفق عمل کرد.

مرویان در خصوص موضوعاتی که باید برای تشکل های دینی در اولویت قرار بگیرد افزود: حمایت از تشکل های دینی محوری و موثر، شناسایی و ساماندهی تشکل ها و هیئت های مذهبی، پشتیبانی از خلاقیت هیئت های مذهبی، مراقبت از آسیب های اخلاقی در هیئت ها و تشکلات، پیوند برقرار کردن میان بخش های سازمان و پشتیبانی از تشکل های محوری مواردی است که در برنامه های تشکل های دینی باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مراقبت از آسیب های اخلاقی در هیئت ها و تشکلات دینی بیان کرد: با مراقبت از آسیب و آفت های مذهبی در هیئات نباید سرمایه مقدس و مردمی هیئات مذهبی را ملاعبه دست جوان های طاغوتی کرد.

حجت الاسلام مرویان افزود: بهره‌ گیری از ظرفیت?های هیئت?های مذهبی و تشکل های دینی در کاهش ناهنجاری?های اجتماعی تأثیرگذار بوده بنابراین باید ظرفیت و گنجایش این هیئت ها و تشکل ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت ها برای تقویت تشکل های دینی استفاده شود افزود: نیروی انسانی توانا، دلسوزو اهل مجاهدت می توانند در راستای تقویت و انسجام تشکل های دینی موثر و مفید باشد./930/د102/س
ارسال نظرات