۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۳۴۳

اجرای 420 گفتمان دینی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رساـ دبیر اجرایی گفتمان های دینی سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه ابلاغی برگزاری گفتمان‌های دینی از مرکز تعداد 240 گفتمان بود که با حمایت‌های مدیر کل و تلاش‌های استادان و استقبال بی‌نظیر مراکز آموزشی و مساجد 420 گفتمان را به اجرا رساندیم.
گفتمان ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز گذشته در نشست استادان گفتمان های دینی زاهدان اظهار داشت: گفتمان های دینی در 2 سطح و بر اساس پیش بینی برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی صورت می پذیرد که شامل حوزه و دانشگاه و سطح مدارس است.

حجت الاسلام قربانپور با تاکید بر اینکه گفتمان یک موضوع مقبولی در بین مخاطب و گوینده است ادامه داد: این گفتمان ها با موضوعات متنوع فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است.

وی ادامه داد: گفتمان دینی پل ارتباطی فرهنگی بین دستگاه های فرهنگی و مخاطبان بویژه جوانان و نوجوانان است.

دبیر اجرایی گفتمان های دینی سیستان و بلوچستان نیز ارتباط چهره به چهره و صمیمانه با جوانان و نوجوانان، تولید و باز تولید شناخت و آگاهی دینی و فرهنگی جهت رفع شبهات دینی، گفتمان سازی مفاهیم دینی در حوزه های معرفت شناختی و کمک به رشد علمی فضای مساجد و مدارس را از اهداف برگزاری گفتمان های دینی عنوان کرد.

علی زارعی، جنگ نرم، مهارت‌های زندگی، آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و مناسبتهای ملی و مذهبی را از موضوعات برگزاری این گفتمان ها برشمرد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری توانسته ایم تعداد 120 گفتمان را از سهمیه 240 گفتمان ابلاغی مرکز برگزار کنیم.

زارعی در پایان با اشاره به این‌که سال گذشته این اداره کل رتبه برتر کشوری را در بحث اجرای گفتمان های دینی کسب کرده است افزود: سهمیه ابلاغی از مرکز تعداد 240 گفتمان بود که با حمایت‌های مدیر کل و تلاش‌های استادان و استقبال بی‌نظیر مراکز آموزشی و مساجد 420 گفتمان را به اجرا رساندیم. /940/پ202/س
ارسال نظرات