۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۳۴۸
امام جمعه ملاثانی:

عدم تفرقه و یکپارچگی میان حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت نظام اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملاثانی اظهار داشت: عدم تفرقه و یکپارچگی بین حوزه و دانشگاه نقشی مؤثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته و سبب پیشرفت ایران اسلامی می شود.
وحدت حوزه و دانشگاه امام جمعه ملاثاني
حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه ملاثانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که روحانیان تنها عامل حفظ وحدت در ایران هستند، اظهار داشت: روحانیان همواره در دوره‌های گوناگون موجب وحدت و یکپارچگی مردم بوده اند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از اقدامات روحانیان است.

وی افزود: فتنه های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شکلی بود که دانشجویان، حوزه های علمیه را به عنوان مراکز ارتجاعی و طلاب نیز دانشگاه ها را به عنوان مراکز ایجاد فتنه های دشمنان می خواندند؛ اما خوشبختانه با درایت امام خمینی(ره)، دیدگاه های این دو قشر نسبت به یکدیگر اصلاح شد و آنها آرمان ها و اهداف خود را به سوی جلب رضایت خداوند متعال تغییر دادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر حفظ وحدت و همدلی اقشار جامعه، اظهار داشت: در این برهه از زمان نیز رعایت این مسأله نقشی مؤثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارد؛ چرا که ایران اسلامی برای بار دیگر به دوران حساس انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شود.

وی بیان داشت: ما باید برای حفظ وحدت بین دانشجویان و طلاب، عوامل از بین برنده وحدت دانشگاهیان و حوزویان که دشمان و ایادی مستکبران هستند را شناسایی و در جهت خنثی سازی آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام سیلاوی با بیان این که ماهیت حوزه های علمیه مبتنی بر فقه پویا و فقه آل محمد است، اذعان داشت: ثبات بر ارزش ها و اسالت دانشگاه ها و حوزه های علمیه موجب تقویت ارتباط بین این دو قشر می شود که تقویت حوزه و دانشگاه، تقویت ذاتی، اصیل و ماهوی است.

وی با اشاره به معنای وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: عدم تفرقه و یکپارچگی بین حوزه و دانشگاه، از معانی وحدت بین این دو قشر است که هدف آن ها نیز خدمت و تلاش صادقانه برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که 30 سال مدیریت بحران کشور را روحانیان اداره می کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان برترین روحانی کشور، نمونه بارزی از مدیر نمونه برای هدایت کشور در بحران های خطرناک بود که در سطوح گوناگون با نظریات خود عقب افتادگی های ایران را اصلاح کرد.

وی به اقدام های دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: مستکبران با قدرتی که از امپراتوری های عظیم رسانه ای و تشکل های وابسته به خارج از کشور بدست آورده اند، در تلاش هستند با کارشکنی و ایجاد تفرقه میان دانشگاه و حوزه به اهداف خبیثانه خود دسترسی پیدا کنند؛ از این رو باید با شتاب و شدت توطئه افکنی های جهان خواران را ریشه کن کنیم.

امام جمعه ملاثانی در پایان به ملاک های مهم و اساسی برای وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تبیین شاخص های مهم کشور، شناسایی اهداف آینده، تقویت نظام اسلامی برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت، از مهمترین ملاک ها برای وحدت حوزه و دانشگاه است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات