۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۳۵۸
در دیدار رهبر مسیحیان مارونی لبنان با سفیر ایران در بیروت:

تاکید بر شکست پروژه صهیونیستی آمریکایی در منطقه

خبرگزاری رسا ـ رهبر مسیحیان مارونی لبنان در دیدار با سفیر کشورمان در بیروت به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداختند و بر شکست پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی تاکید کردند.
بشاره الراعي و سفير ايران در بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، پاتریاک بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان، روز گذشته در دیدار با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با حضور سید محمدحسین رییس زاده، رایزن فرهنگی سفارت به بررسی تحولات منطقه ای و بین المللی و روابط ایران و لبنان پرداختند و بر شکست پروژه صهیونیستی با پشتیبانی آمریکایی در سطح منطقه و بین الملل و دستاوردها و پیروزی های روز افزون حقیقت طلبان در جهان تاکید کردند.

بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی، توسعه عدالت و احیای ارزش های انسانی را رکن اساسی تحولات اخیر منطقه برشمرد و با تاکید بر لزوم تقویت گفت و گو و روابط میان ملت ها، اظهار داشت: گفت و گو وسیله ای اساسی برای حل مشکلات است و قطع روابط، ، خود باعث تشدید اختلاف ها و دوری بیشتر از یکدیگر می‌ شود.

وی تحرکات اخیر منطقه را مظهر عدالت، تقویت ارزش های انسانی و دموکراسی دانست و اظهار داشت: رکن اساسی تحولات منطقه برقراری ثبات، آرامش و همزیستی مسالمت آمیز است و نه گسترش خشونت و درگیری از این رو ضرورت دارد همگان به سمت گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز گام بردارند.

غضنفر رکن آبادی در این دیدار با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی و با توجه به برگزاری کنفرانس گفتگوی اسلام و مسیحیت از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مرکز عربی برای گفتگوی اسلامی ـ مسیحی لبنان در اواخر دی ماه سال جاری از بشاره الراعی جهت شرکت در این کنفرانس دعوت کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به نقش بارز رهبران دینی در تقویت وحدت و انسجام میان ملت ها، اظهار داشت: اقدامات مثبت پاتریاک بشاره الراعی دارای پیامدهای مثبت فراوانی بوده و دستاوردهای مثبت زیادی داشته است.

وی با اشاره به پذیرش اصلاحات مورد نظر سوریه در خصوص پروتکل اتحادیه عرب و امضای آن از سوی سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که مشکلات کشورهای منطقه خصوصا سوریه امری داخلی است و باید به دست ملت و دولت آنها حل و فصل شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات