۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۳۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش تبلور ولایت در حکومت اسلامی در مرند و دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته پژوهش همایش تبلور ولایت در حکومت اسلامی در حوزه علمیه مرند برگزار شد.

در این همایش تعدادی از طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) مرند مقالات تحقیقی و پژوهش های دینی با محوریت مفهوم شناسی کلیدواژه های«ولایت»، «حکومت»، «ولایت فقیه» و «سیاست»و ولایت فقیه ادامه مسیر نبوت و امام را ارایه کردند.

گفتنی است، در پایان این همایش علمی، از صاحبان آثار برتر، با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

صدور گواهی‌نامه پایان دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در مرند

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند از صدور گواهینامه پایان دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام جلیل پورتقی با اعلام این مطلب گفت: به 25 نفر از خواهران شرکت کننده در دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

وی تصریح کرد: دوره تربیت معلّم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم(ویژه خواهران) از مهر امسال با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان برای تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم «سطوح 1و2» (روخوانی-روانخوانی قرآن و صحّت قرائت نماز)، در این اداره آغاز و پس از تدریس سرفصل ها و برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی،این دوره در روز جمعه، 25 آذر با موفقیت به اتمام رسید.

حجت الاسلام پورتقی خاطرنشان کرد: این مربیان در آینده به عنوان معلمان دوره‌های عمومی قرائت قرآن کریم (سطوح 1 و 2) و «حفظ قرآن»(سطوح 1و2)، در موسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی به تدریس خواهند پرداخت.

دومین جشنواره استانی خاطره نویسی دفاع مقدس در تبریز

دومین جشنواره استانی خاطره نویسی دفاع مقدس با عنوان "یادهای نیک" دهم بهمن ماه جاری در تبریز برگزار می شود.

این جشنواره با هدف شناسایی استعدادها و ایجاد رقابت سالم در بین اهل قلم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تقویت پایگاه خاطره نویسی، جمع آوری خاطرات رزمندگان و سایر صنوف دفاع مقدس در دو بخش خودنوشت و دیگرنوشت برگزار می شود.

در این جشنواره برای سوژه خاطرات دوره زمانی خاصی متصور نیست و تمامی عرصه های جنگ اعم از منطقه کردستان، مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس، حوادث پشت جبهه و شب های بمباران را شامل می شود.

گاه شمار پذیرش آثار به دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس را 30 دی ماه اعلام شده و خاطرات برگزیده در مجموعه کتابی منتشر و به جشنواره ملی خاطره نویسی ارسال خواهد می شود.

راه اندازی سامانه انتقادات و پیشنهادات در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی

سامانه ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی راه اندازی شد.

در این سامانه اساتید، کارکنان و دانشجویان می توانند از طریق ارسال ایمیل به آدرس
riasat_pnu_azsharghi@yahoo.com و یا ارسال پیامک به شماره 30006433 کلیه انتقادات ، پیشنهادات و شکایات خود را با رئیس استان در میان بگذارند.

عبادیان هدف از راه اندازی این سامانه را رسیدگی بیشتر و بهتر به مشکلات تمام اقشار دانشگاه بیان کرد.

مسابقه احسن الحدیث در مرند برگزار شد

این مسابقه شامل شرح خطبه 222 نهج البلاغه و تعدادی از نامه های حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بوده است.

این مسابقه به مدت دو روز در سطح کانون های فرهنگی و قرآنی مرند و با مرکزیت و طراحی ستاد برگزاری سلسله مسابقات کشوری احسن الحدیث اصفهان و همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند و کانون فرهنگی و هنری امام جواد (ع) برگزار شد.

مسؤول اجرایی این مسابقه با اشاره به اینکه این مسابقه با حضور پذیرفته شدگان مرحله اول طراحی و اجرا شد، گفت: سووالات مسابقه از سی دی صوتی استاد محمد علی انصاری بود که طی هفت جلسه و از شرح خطبه 222 نهج البلاغه تهیه شده بود.

حسینی دررابطه با جوایز و نحوه اعلام برگزیدگان این مسابقه ابراز کرد: اسامی نفرات برگزیده در سایت www.ahsanalhadis.com اعلام شده و 20 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به 20 برگزیده این مسابقه اهداء می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره نرم افزاری اصول عقاید که توسط ستاد عالی کانون های مساجد کشور با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد تا پایان دی ماه 1390 برگزار می‌شود، خبر داد./935/پ201/س

ارسال نظرات