۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۳۷۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

مقابله هدفمند در جنگ نرم نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز گفت: امروز شاهد بمباران اطلاعاتی و فرهنگ های غلط رایج در غرب هستیم که هم حوزه و هم دانشگاه از خطر این تهاجم در امان نیستند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) با تأکید بر شناخت صحیح از جایگاه حوزه های علمیه شیعی در عصر حاضر اظهار داشت: زمانی می توان از وحدت حوزه ددانشگاه سخن به میان آورد که شناخت صحیح و اصولی از جایگاه این دو نهاد علمی داشت.

وی با بیان اینکه نگرش به جایگاه و نقش حوزه های علمیه و دانشگاه ها بایستی برگرفته از تعالیم دینی باشد، خاطر نشان کرد: نگاه ماتریالیستی و سکولاریستی نسبت به نهادهای علمی و پژوهشی حاصلی جز بدبختی و انحراف بشریت از فطرت درونی نخواهد داشت.

حجت الاسلام سیدی ثانی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه در قبال مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری تکلیف دارند، خاطر نشان کرد: تاریخ نشان داده هر گاه نسبت به رهنمود‌ و توصیه های ولایت فقیه عمل شده، شاهد نتایج مطلوبی و تأثیرگذاری در نظام بوده ایم.

مدیر حوزه علمیه تبریز خاطر‌نشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر تولید علم، جنبش نرم افزاری و تحول در علوم انسانی دارند، باید دانست که قطعا خلأ‌هایی در این عرصه ها وجود دارد که بایستی مورد بازنگری قرار گیرند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه تحول در علوم انسانی دانست و گفت: در حقیقت هدف این دو نهاد یکی است، اما باید دید که آیا در رسیدن به این هدف وحدت نظر و تعامل فکری دارند.

حجت الاسلام سیدی ثانی تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه هستیم، چراکه امروز شاهد بمباران اطلاعاتی و فرهنگ های غلط رایج در غرب هستیم که هم حوزه و هم دانشگاه از خطر این تهاجم در امان نیستند.

وی در پایان خواستار راه اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز شد و گفت: نباید مساله وحدت این دو نهاد علمی را منحصر در یک روز یا هفته خاصی قرار داد، چراکه این امر اگر در حد ایده آل تحقق یابد، نظام اسلامی در مسیر رشد و تعالی جانی تازه خواهد گرفت./ 935/پ202/س

ارسال نظرات