۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۳۷۴

آغاز به کار نمایشگاه دائمی وقف در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ اسناد و مدارک موقوفات آذربایجان غربی در قالب نمایشگاه دائمی وقف در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به نمایش در آمده است.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به جایگاه وقف در تعدیل فاصله طبقاتی جامعه، تصریح کرد: حفظ و صیانت از موقوفات، اجرای نیت واقفیت و توسعه موقوفات و گسترش فرهنگ وقف در جامعه سه رسالت مهم و اصلی اوقاف و امور خیریه است که امیدواریم برپایی نمایشگاه گامی موثر در راستای رسیدن به این اهداف باشد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: با گسترش فرهنگ وقف شاهد نشر مکتب اسلام، مبانی دینی، دستگیری از مستمندان و کمک تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان بی بضائت جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: موضوع وقف علاوه بر اسلام در ایدئولوژی همه ادیان و مذاهب دیده می‌شود و مبین این است که افراد با وقف اموال خود به نفع مستمندان و یا مراکز علمی و دینی در اندیشه جاودانی و ماندگاری و همچنین ایجاد بسترهایی برای تعالی جامعه خود بودند.

این مسؤول در ادامه با بیان این‌که راهکارهای عملی و اجرایی ترویج، تبلیغ و تعمیق فرهنگ وقف به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان، نیازمند تعمق و توجه جدی به ابعاد این مقوله در منابع فقهی و کلامی است، اضافه کرد: تبیین روشنگرانه آثار مثبت این سنت حسنه در جامعه امروز مغفول مانده است.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه وقف چشمه همیشه ساری و جاری است، تعدیل فاصله طبقاتی و مشارکت اقشار غنی جامعه در بهبود وضعیت اقتصادی را از دیگر اثرات نهادینه شدن این سنت حسنه در جامعه عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و ایجاد منزلت برای موقوفات نزد افکار عمومی از دیگر مسائلی است که باید در ترویج فرهنگ وقف جدی گرفته شود.

وی نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه را نیازمند همکاری رسانه‌ها دانست و بیان کرد: اقدام رسانه‌ها در راستای تبیین اهداف وقف و اهمیت آن در استان آذربایجان غربی قابل تحسین است و در این زمینه باید بیش از پیش تلاش کرد.

بر اساس این گزارش در قالب نمایشگاه دائمی وقف، اسناد و مدارک مربوط به بیش از 60 مورد از موقوفات اداره کل اوقاف آذربایجان غربی رونمایی شد.

در این نمایشگاه اسناد و مدارک مربوط به موقوفات استان و همچنین دست نوشته های واقفان مبنی بر اجرای نیات آنها به نمایش گذاشته شده است که بازدید برای عموم مردم آزاد است./936/پ202/س

ارسال نظرات