۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۳۷۷
استاندار مازندران:

امام سجاد پایه‌گذار حرکت اصیل فکری و عرفانی مکتب شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران در کنگره امام سجاد گفت: امام سجاد(ع) را باید پایه گذار حرکت اصیل فکری و عرفانی مکتب شیعه دانست چرا که با دعا نهضت عاشورایی امام حسین(ع) را زنده کرد.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، امروز در کنگره ملی حضرت امام سجاد(ع‌) در محل آستانه امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار شد، بر تلاش بیشتر برای معرفی ائمه معصومین(ع) تاکید کرد و گفت: بررسی ابعاد نورانی شخصیت امام زین العابدین(ع) اقدام مبارکی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

طاهایی در جمع اندیشمندان، محققان و استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه شرکت کننده در این مراسم تصریح کرد: امام سجاد(ع) خط خونین کربلا را برای همیشه زنده نگه داشت و به پشتوانه زینب کبری(س) حقانیت قیام امام حسین(ع) را آشکار کرد.

استاندار مازندران افزود: این امام همام به دلیل خفقان بنی امیه نمی توانست عملاً در مقابل و رویارویی با دشمنان بایستد از این رو بهترین راه و زمینه قابل بهره‌برداری که می توانست اثر گذار باشد ادعیه های بیان شده از زبان ایشان است که در مجموعه صحیفه سجادیه تجمیع شده است.

وی، صحیفه سجادیه را نمونه بی مانند منشور اخلاقی دانست و گفت: هر یک از دعاهای مطرح شده از زبان ایشان دارای فضای روشنی برای ایجاد معنویت و اخلاق در جامعه است که پیام های روشنی برای آگاهی بخشی به مردم را نیز در بر دارند.

استاندار مازندران با اشاره به مظلومیت امام سجاد(ع) گفت: از مظلومیت امام چهارم شیعیان همین بس که به دلیل دستبردهای تاریخی، اززندگی ایشان تا روز عاشورا کمترین اطلاعات در دست است و در آثار تاریخ نگاران نیز مطلب زیادی مشاهده نمی شود.

طاهایی افزود: امام سجاد(ع) را باید پایه‌گذار حرکت اصیل فکری و عرفانی مکتب شیعه دانست چرا که با دعا نهضت عاشورایی امام حسین(ع) را زنده کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه سخنان خود به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و با بیان این که این بیداری به برکت قیام حسینی امروز در جهان آغاز شده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان الگوی همه ملت‌های آزاده دنیا قرار گرفته است.

طاهایی با بیان این که قیامی که به تأسی از انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه آغاز شده امروز در حال گسترش در سراسر جهان است، ادامه داد: این حرکت‌های مردمی سبب هراس کشورهای غربی شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات