۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۳۷۸

عملکرد مبلغان آذربایجان غربی در ماه محرم بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ با برگزاری دو دوره همایش در شمال و جنوب آذربایجان غربی عملکرد مبلغان این استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مبلغان آذربایجان غربی در ماه محرم بررسی شد
حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری همایش‌ بررسی عملکرد مبلغان در دو نقطه‌ این استان اظهار کرد: این همایش ها با شرکت دویست نفر از مبلغان شمال و جنوب استان به ترتیب در شهرستان‌های خوی و میاندوآب برگزار شد.

وی از حضور حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه استان در این همایش‌ها خبر داد و بررسی عملکرد مبلغان و میزان تاثیرگذاری تبلیغ در ماه محرم، آسیب شناسی تبلیغ، ارائه راهکاره برای تبلیغ اثرگذار، آماده سازی مبلغان برای انجام تبلیغات مفید دینی و بررسی مشکلات مبلغات استان را موضوعات طرح شده در این جلسه عنوان کرد.

براساس اعلام حجت الاسلام ارشاد، افزایش مبلغان، اعزام مبلغان طرح هجرت به روستاهای فاقد روحانی استان و رایزنی جهت جذب تسهیلات برای ایجاد خانه عالم در روستاها از مواردی بود که مبلغان حوزه های علمیه استان در این ارتباط با حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی به بحث و گفت و گو پرداختند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از روستاهای آذربایجان غربی به علت نبود خانه عالم از وجود روحانی بی‌بهره‌اند، ابراز امیدواری کرد: با رایزنی های مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، حدالامکان خانه عالم در روستاهای محوری تاسیس شود تا با حضور دائمی روحانی در آنجا سایر روستاها نیز در مناسبت‌های مختلف از وجود این مبلغ بهره مند شوند.

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: هم اکنون 110 نفر از روحانیون در قالب طرح هجرت بلند مدت در شهرها و روستاهای استان مشغول تبلیغ و اطلاع رسانی دینی هستند.

وی گفت: همچنین در ایام محرم نیز 200 نفر به مناطق مختلف اعزام شده بودند./936/پ202/س

ارسال نظرات