۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۳۸۱

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه کتاب خوانی آذربایجان بیدار و برگزاری همایش عظیم حماسه 9 دی ماه از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
بيداري اسلامي


علی عبادیان، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اینکه وابستگی دولت های منطقه موجب خشم و نفرت عموم مسلمانان شده است، اظهار داشت: خلاء مذهب و فرهنگ دینی در حکومت های منطقه ای عامل اصلی بیداری اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: این خلاء در درازمدت موجب خیزش مردم و تلاش امت اسلامی برای احقاق کرامت انسانی و اسلامی شده که البته اگر از رهبری واحد و آگاه بهره مند نباشد، دچار انحراف و تزلزل خواهند شد.

عبادیان با بیان اینکه تمامی معادلات منطقه ای به نفع ایران رقم خورده است، گفت: تلاش مذبوحانه غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور ضدصهیونیستی سوریه، نشان از آخرین نفس های استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به واسطه ویژگی‌های خاص خود در زمینه الگودهی به این حرکت‌ها، موثر بوده است، خاطر نشان کرد: توجه ویژه انقلابیون منطقه به تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی که با رهبری الهی امام راحل و امام خامنه ای، تداوم دارد، موجب تسریع در راحقاق مطالبات اسلامی خواهد شد.

وی، با نقد حکومت‌های به ظاهر اسلامی در تاریخ و سده‌های اخیر در منطقه، گفت: حکومت‌هایی که به نام اسلام در قرون گذشته به وجود آمده اند، در حقیقت ظاهری از دین داشته و در آنها از دین حقیقی خبری نبوده است، همین امر موجب الگوگیری مردم مسلمان منطقه از ملت انقلابی ایران بوده است.

عبادیان، نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در روند بیداری اسلامی را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: این مراکز با استفاده از فضای مجازی و نیز امکانات مختلف می‌ توانند در تحقق و توسعه این موج اصیل تلاش کنند.

مسابقه کتاب خوانی آذربایجان بیدار برگزار می شود

اسماعیل دخیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقه کتاب خوانی با عنوان آذربایجان بیدار در بین دانش آموزان نواحی پنجگانه تبریز خبر داد و گفت: این مسابقه در بین 10 هزار دانش آموز پسر پایه دوم متوسطه مدارس نواحی پنجگانه تبریز برگزار می شود.


وی افزود: از این تعداد به 114 نفر که پاسخ صحیح داده باشند، به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی اظهارکرد: سووالات این مسابقه از کتاب 'من از توپ و شمخال نمی ترسم' طراحی شده است.

دخیلی افزود: این کتاب با هدف تبلیغ و تقویت باورهای اصیل اسلامی و واقعیت های تاریخی به روایت گوشه ای از دلاوری های مردم آذربایجان به خصوص جوانان در قالب داستان در نبرد تاریخی چالدران می پردازد.

وی گفت: کتاب مزبور تا اواخر دی ماه جاری در بین دانش آموزان هدف توزیع و تا پایان بهمن ماه سالجاری فرصت دارند.

همایش عظیم حماسه 9 دی ماه در آذربایجان شرقی برگزار می شود

 حجت الاسلام حسین تقی زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش عظیم حماسه 9 دی ماه با حضور مردم ولایتمدار استان خبرداد و گفت: این همایش با حضور تشکلهای اسلامی و مردم با بصیرت استان هشتم دی ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی، همچنین از برپایی نمایشگاه عکس در کنار این همایش توسط سپاه عاشورا خبرداد و افزود: این نمایشگاه در تالار وحدت و مصلای امام خمینی (ره) تبریز برپا می شود.

حجت الاسلام تقی زاده همچنین از راه اندازی پایگاه اینترنتی به نشانی www.9dey-tabriz.blogfa.com خبرداد و گفت: انتشار نرم افزار چند رسانه ای شامل بیانات رهبر معظم انقلاب، کالبد شکافی فتنه از دیدگاه رهبری، فیلم های مستند ساخته شده در دوران فتنه، تصاویر مستند، نقدهای مکتوب و چاپ آلبوم نهم دی از مجموعه اقداماتی است که به منظور بزرگداشت این روز صورت گرفته است.

جنگ عراق نشان از افول عقلانیت در مدیریت آمریکا بود

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع مردم شهرستان گرمی باتاکید بر اینکه تمام سیاست های استعماری و استکباری غرب در خاورمیانه شکست خورده است، اظهار داشت: آمریکا در یک سرگردانی تمام عیار با حضور یک دهه‌ای خود در کشور عراق نه تنها به اهداف خود نرسید، بلکه با ذلت مجبور به ترک این کشور شد.

وی با بیان اینکه پایین آمدن پرچم آمریکا در کشور عراق نشان روشنی از ناکامی این رژیم در رسیدن به اهداف خود بود، گفت: در روزهای گذشته در حالی سربازان آمریکایی کشور عراق را ترک کردند که در یورش رژیم آمریکا به کشور عراق این کشور نه تنها جای پایی برای خود پیدا نکرد بلکه در ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی نیز با هجمه‌های سنگین جوامع اسلامی به این رژیم ناکام بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه جنگ آمریکا در عراق نشان از افول عقلانیت در مدیریت آمریکا بود، یادآور شد: جنگ آمریکا در عراق آسیب ها و صدمات جبران ناپذیری بر عراق وارد ساخت که سال ها اثرات آن باقی خواهد ماند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هزینه این یورش برای شیعه سنگین بود به طوری که با حضور آمریکا در منطقه دست‌های پشت پرده و آلوده به افکار و نیرنگ انگلیسی و ‌سعودی سعی کردند شیعه‌کشی را در عراق و بسیاری از کشورهای همسایه ترویج دهند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به سیاست سران غرب در ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی پرداخت و گفت: ما به مظلومیت شیعه باید خون گریه کنیم اما به این حقیقت ایمان داریم که خداوند خود به عنوان شیعه از این خون و خونریزی‌ها انتقام می‌گیرد و نخواهد گذاشت که خون شیعه پایمال شود./935/پ201/س

ارسال نظرات