۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۳۹۵
امام جمعه اروندکنار:

افشاگری امام سجاد سبب پایداری و تداوم قیام عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار، افشاگری های امام سجاد را سبب پایداری و تداوم قیام عاشورا در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: نقش و عملکرد امام سجاد (ع) در رساندن پیام نهضت حسینی (ع) نقشی بی‌همتاست.
امام سجاد (ع)
حجت‌الاسلام سید مجید شرفی امام جمعه اروندکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: امام سجاد(ع) با زبان نیایش و دعا اندیشه‌های ناب و غنی دین اسلام را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در قالب کتاب خود با نام صحیفه سجادیه برای مردم بیان کرد.

وی تصریح کرد: صحیفه سجادیه اگر چه سراسر به زبان دعا و نیایش نگاشته شده‌ و همه مطالب آن راز و نیاز با پروردگار است اما تأمل در مفاهیم ژرف و عمیق آن نشان می‌دهد که این دعاها فراتر از یک مناجات معمولی بوده و به عنوان یک کتاب راهنما برای شیعیان جهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ویژگی‌های آن امام همام، اذعان داشت: عفو، گذشت و جوانمردی آن حضرت، قلب‌های بسیاری را مجذوب خود کرده و محبوبیت او که ناشی از کرامات اخلاقی، ادب و رفتار شایسته و کمالات الهی بود حتی برخی از خلفای اموی را به اعتراف به این ویژگی‌ها وا داشته بود.

امام جمعه اروند کنار با اشاره به حضور لازم و حیاتی امام سجاد (ع) در دوران بعد از واقعه کربلا در کنار خاندان اهل‌بیت (ع)، گفت: امام سجاد در هنگام وقوع حادثه عظیم کربلا در بستر بیماری بوده حال جسمانی مساعدی نداشت اما پس از آن و با حضور در مجالس سخنرانی‌های یزید به افشاگری در مورد جنایات وی و مظلومیت اهل بیت(ع) می‌پرداخت و ماهیت نظام ستمگر یزید را برای همگان آشکار می‌کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: محور تبلیغات کاروان اسرا، معرفی ارزش‌های دینی، نکوهش مردمی، افشای جنایات بنی‌امیه، حمایت از قیام حسینی و جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا بود.

حجت الاسلام شرفی تصریح کرد: نقش و عملکرد امام سجاد (ع) در رساندن پیام نهضت حسینی (ع) نقشی بی‌همتاست و در حقیقت، این امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند که در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط و در فضای خفقان‌آور آن دوران، هوشمندانه بار این رسالت را بر دوش کشیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اروند کنار، اذعان داشت: سخنان و سیره امام سجاد (ع) در فرصت‌های مختلف پس از حادثه عاشورا، نشان از حکمت و دوراندیشی آن امام بزرگوار دارد.

امام جمعه اروندکنار با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امام سجاد (ع)، اظهار داشت: تداوم بخشی و تفسیر درست حادثه عاشورا و جلوگیری از تحریف آن، نشر معارف قرآن و فرهنگ اسلام در قالب دعا و نیایش و هدایت اندیشمندان و فقهای جامعه اسلامی از برجسته‌ترین اقدامات امام زین‌العابدین (ع) بوده است./9465/ت303/ص
ارسال نظرات