۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۴۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت حوزه و دانشگاه استقلال و پیشرفت کشور را رقم می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که این نیازها و ضرورت‌ها امروز با وسعت و گستردگی بیشتری همچنان وجود دارد، افزود: شهید مفتح از جمله افراد متفکر و روشنفکری بود که توانست در نظام اندیشه و بنیادین آموزش کشور تحول ایجاد کند.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نیازهایی که در طلیعه انقلاب اسلامی وجود داشت موجب نامگذاری چنین روزی با توجه به شهادت دکتر مفتح شده است.

وی با بیان این که این نیازها و ضرورت‌ها امروز با وسعت و گستردگی بیشتری همچنان وجود دارد، افزود: شهید مفتح از جمله افراد متفکر و روشنفکری بود که توانست در نظام اندیشه و بنیادین آموزش کشور تحول ایجاد کند.

حجت الاسلام میرابراهیمی عنوان داشت: شهید مفتح منادی و مظهر پیوند بین حوزه و دانشگاه است زیرا ایشان از چهره‌های حوزوی و تحصیل‌کرده زمان خود بوده که برای پیوند بین حوزه و دانشگاه همت‌های بسیاری را به کار بست.

وی با اشاره به حوزه به عنوان نماد دین باوری و دانشگاه به عنوان نماد علم‌ ابراز داشت: پیوند دو قشر طلبه و دانشجو نشان‌دهنده پیوند علم و ایمان و در کنار یکدیگر بودن آنها است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز نیز جامعه نیازمند متفکرانی مانند‌ مفتح است، خاطرنشان کرد: این پیوند باید هر چه بیشتر مستحکم شود؛ زیرا دشمن همواره سعی در ایجاد فاصله بین فضای دینی و علمی را داشته و تا اندازه‌ای نیز با ترور دانشمندان و روحانیون ما به اهداف خود نزدیک شده است.

وی با اشاره به این که طلبه و دانشجو باید در فضای آزاد و صمیمی مانند فضای کرسی‌های آزاداندیشی حرف‌های یکدیگر را بشنوند، اذعان داشت: به تعبیر استاد مطهری علم و دین دو بال پرواز انسان هستند./950/ت303/س
ارسال نظرات