۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۴۳۹
نگاهی به فعالیت طلاب در فضای مجازی؛

وبلاگ طلبه پاسخگو

خبرگزاری رسا ـ وبلاگ«طلبه پاسخگو»، که در سرویس دهنده میهن بلاگ منتشر می‌شود، یکی از وبلاگ‌های مذهبی فعال در دنیای مجازی است که به پاسخگویی مذهبی می پردازد.
وبلاگ طلبه پاسخگو


حجت الاسلام هادی فلاح، نویسنده وبلاگ طلبه پاسخگو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پاسخگویی به شبهات و پرسش های کاربران را مهمترین وظیفه و رویکرد این وبلاگ می‌داند.

وی در ادامه با بیان این که «بیایید پرسشگری را امتحان کنیم» شعار این وبلاگ است، افزود: این وبلاگ فضاییست برای جوانان و تمام کاربران اینترنتی که اگر در سایت ها یا در هر جایی به شبهه و سؤالی برخورد کردند و دوست داشتند جواب آن را بدانند در این وبلاگ مطرح کنند.

این مبلغ اینترنتی اظهار داشت: کاربران از طریق فرم نظرات این وبلاگ و فرستادن ایمیل پرسش های خود را مطرح می کنند، بنده هم با توجه به رسالت طلبگی خودم در سریع ترین زمان ممکن به پرسش های آنان جواب می دهم.

وی با بیان این که حضور طلاب در فضای مجازی حجت را بر کاربران اینترنتی تمام کرده است، خاطر نشان کرد: لازم است افراد به دنبال جواب برای پرسشها و شبهات خود باشند، زیرا یافتن پاسخ برای پرسش ها و شبهات سبب تقویت بنیه ایمانی و اعتقادی و ترک آن سبب ضعف ایمان و اعتقادات می شود.

این پاسخگوی اینترنتی یادآور شد: وبلاگ طلبه پاسخگو، به پرسش ها و شبهات کاربران در در زمینه های مختلفی همچون جهان شناسی، تاریخی، ادیان، خداشناسی، فلسفه احکام، مهدویت، قرآنی، دین پژوهی، کلام جدید، امامت، تشیع، آفریدگار، انسان شناسی و عدل الهی پاسخ گفته است.

در بخشی از این وبلاگ با عنوان«توسل، شرک یا وسیله ای برای تقرب» می خوانیم: «درباره توسل اختلاف نظر وجود دارد، ولی به طور عمده دو دیدگاه در این رابطه مطرح است:
اغلب مسلمانان، به ویژه شیعیان، توسل به انبیا و اولیای الهی را یکی از مصادیق روشن وسیله می دانند، زیرا آن انوار مقدسه و نفوس مطهره، اشرف و افضل مخلوقاتند که به اعلی درجه انسانیت رسیـده و نزدیـک ترین فرد به درگـاه خدا هـستند و پس از مرگشان نیـز در جوار رحمتش زنـده و متنعم اند. بنابراین، توسل به پیامبر و اهل بیت (ع) در نظر این افراد از جمله اسباب و وسایلی است که باعث نزدیکی بندگان به خدایشان می شود و همان گونه که در روایات متعددی آمده، این عمل موجب قبولی طاعات و سرعت بخشیدن به اجابت دعا خواهد بود و مهم ترین راه نجات و رستگاری. از این رو، دعا و نیایش باید با توسّل به معصومان (ع) همراه باشد.

برخی از مسلمانان درخواست حاجت از ائمه (ع) و استغاثه به آن عزیزان را مورد اعتراض قرار داده و دو اشکال عمده بر آن وارد می کنند:
الف. بدعت: مخالفان توسّل، این عمل را نوعی بدعت می دانند که در دین اسلام نبوده و مسلمانان صدر اسلام نیز چنین عملی را انجام نمی دادند.
ب- شرک: برخی از این مخالفان، که وهابیون می باشند، با این قضیه به شکل افراطی برخورد کرده، آن را شرک و عبادت مخلوق می دانند....
طبق آیات قرآن نیز وسیله قرار دادن مقام انسان صالحی در پیشگاه خدا و طلب چیزی از خداوند به خاطر او ، به هیچوجه ممنوع نیست و منافات با توحید ندارد .
در آیه 64 سوره نساء می خوانیم :و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جائوک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما؛ یعنی: اگر آنها هنگامی که به خویشتن ستم کردند( و مرتکب گناهی شدند ) به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می کردند و تو نیز برای آنها طلب عفو می کردی ، خدا را توبه پذیر و رحیم می یافتند.
و نیز در آیه 97 سوره یوسف:برادران یوسف از پدر تقاضا کردند که در پیشگاه خداوند برای آنها استغفار کند و یعقوب نیز این تقاضا را پذیرفت .
در آیه 114 سوره توبه: موضوع استغفار ابراهیم در مورد پدرش آمده که تاثیر دعای پیامبران را در باره دیگران تایید می کند.
و «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله.»، ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بپرهیزید، و وسیله ای برای تقرب به او بجویید.»

شایان ذکر است، ساده نویسی و تعداد زیاد بازدیدکنندگان در طول روز از ویژگی های این وبلاگ مذهبی است که از سال 1389 کار خود را آغاز کرده است و تا کنون بیش از 65 هزار بازدید کننده داشته است.

گفتنی است، وبلاگ«طلبه پاسخگو» در در بخش وبلاگ متنی ـ مقاله و پژوهش، سومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی تبریز عنوان سوم را کسب کرده است.

این وبلاگ از نشانی اینترنتی http://t-pasokhgoo.mihanblog.com قابل مشاهده و دسترسی است./919/پ202/ع

ارسال نظرات