۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۴۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اختلاف میان حوزه و دانشگاه جامعه را به سوی انحطاط پیش می برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری، اختلاف میان حوزه و دانشگاه را از اهداف کلان دشمن در زمینه تهاجم گسترده فرهنگی دانست و اظهار داشت: اگر خدایی نکرده اختلافاتی میان این دو قشر ایجاد شود، جامعه به انحطاط کشیده شده و دشمن بیشترین استفاده را از فضای بوجود آمده می برد.
وحدت حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش امام جمعه الوار گرمسیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به این که اتحاد حوزه و دانشگاه باید بر اساس اصول و مبانی اسلامی باشد، اظهار داشت: محور اتحاد و وحدت این دو قشر مهم جامعه باید بر اساس مودت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

وی تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه در مسایل زیربنایی علمی و صنعتی محوریت اهل بیت(ع) و منویات دین مبین اسلام را در نظر گیرند، به یقین بهترین ارزیابی برای زدودن اختلاف و ایجاد اتحاد را پیموده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر حرکت علمی، صنعتی و معنوی جامعه بر اساس محوریت اهل بیت(ع)، گفت: اگر این مسأله در فعالیت های حوزویان و دانشگاهیان نمایان شود، سبب اتحاد بینشی و نگرشی حوزه و دانشگاه خواهد شد. به یقین افرادی که در رأس هرم علم و دانش و هدایت جامعه قرار دارند، در صورتی راه و هدف یکسانی داشته باشند، جامعه را به سوی هدف مشترک هدایت می کنند.

امام جمعه الوار گرمسیری با اشاره به نقش ارزنده این دو نهاد در اعمال و رفتار و مسایل کلان جامعه، گفت: هرچه حوزه های علمیه و دانشگاه ها همدل و اختلافات آنها تنها در مجامع علمی مطرح شود، به یقین در این راه موفق تر خواهیم بود.

وی اختلاف میان حوزه و دانشگاه را سبب ضربه پذیری این دو نهاد و همچنین تحیر و سرگردانی مردم دانست و بیان داشت: اگر خدایی نکرده این مسأله رخ دهد، جامعه به انحطاط کشیده شده و دشمن بیشترین استفاده را از فضای بوجود آمده می برد.

امام جمعه الوارگرمسیری در پایان سخنان خود، محوریت قرار دادن ولایت فقیه، اهداف جمهوری اسلامی ایران، اندیشه های امام خمینی(ره) و رهنمودهای مراجع تقلید را از شاخص های اتحاد حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: مودت اهل بیت(ع) که برخاسته از توحید نخستین است، بهترین و شاخص ترین ملاک وحدت است.

احیای فرهنگ عاشورا تنها راه تضمین بقای نظام اسلامی است
 
همچنین حجت الاسلام علی کاظم بهرام مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، تنها به برکت آرمان‌های واقعه عاشورا توانست در برابر استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) تنها راه تضمین نظام و انقلاب اسلامی ایران را احیای فرهنگ عاشورا دانست و بیان داشت: برای این که بتوانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سر منزله مقصود که زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است برسانیم، باید فرهنگ عاشورایی را در بین آحاد و اقشار جامعه تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: بصیرت همچون چراغی است که فرصت تشخیص حق از باطل را برای آحاد جامعه فراهم کرده و مردم را مطیع اوامر مقام معظم رهبری می کند.

وی با بیان این که واقعه عاشورا بزرگترین نمایشگاه برای تجلی رشادت های بزرگ مرد خدا است، اظهار داشت: ما باید رشادت های ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) را برای مردم باز گو کنیم؛ چرا که این مسأله سبب انسجام بیش از پیش مردم و خنثی سازی توطئه های دشمنان می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) با اشاره به عناصر بصیرت افزا در جامعه، گفت: ولایت فقیه، پیروی از آرمان های انقلاب و روحانیان حوزه های علمیه، مهمترین عناصر بصیرت افزا در جامعه هستند.

وی در پایان به نقش اصلی روحانیان و طلاب حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و تبیین مسایل ناگفته عاشورا و توطئه های دشمنان در جامعه، اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان می توانند با برپایی مجالس سخنرانی و راه اندازی هیأت های مذهبی در ایام محرم، سبب هم افزایی مردم در تقویت اسلام و از بین رفتن دسیسه های دشمنان شوند./9465/ت302/ص

ارسال نظرات