۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۴۷۵
امام جمعه شوشتر:

حوزه و دانشگاه در راه توسعه کشور تلاش جدی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، خواستار وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه شد و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه بال‌های ترقی جامعه اسلامی هستند که باید به صورت پایدار و مستمر در راه توسعه کشور تلاش کنند.
امام جمعه شوشتر حجت الاسلام و المسلمين شکر الله سليماني
امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا خوزستان، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه بال‌های ترقی جامعه اسلامی هستند که باید به صورت پایدار و مستمر در راه توسعه کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به سابقه طولانی وحدت حوزه و دانشگاه، به بیان سخنان عالم کبیر انقلاب یعنی حضرت روح الله موسوی الخمینی(ره) در خصوص ضرورت تعامل و وحدت این دو نهاد مهم علمی جامعه، اشاره کرد و گفت: هرگاه حوزویان و دانشگاهیان از هم دور افتادند، دشمن توانسته است به مملکت آسیب رساند که باید برای این مسأله رویکردی مناسب اتخاذ کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر بیان داشت: حوزه نمادی از علوم دینی و دانشگاه نمادی از علوم مادی است و برای توسعه کشور به این دو نوع علم نیاز است و باید در این باره تلاش های چشم گیری را انجام داد تا وحدت در این باره مستحکم‌تر شود.

وی شهید مفتح را مصداق بارز و واقعی یکپارچگی و جدایی ناپذیری حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: آنگاه که جامعه دانشگاهی و حوزوی در کنار هم و در یک مسیر حرکت کنند جامعه رو به ترقی فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی نیز حرکت می‌کند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم  رییس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به فرازهایی از فرمایشات امام راحل (ره) در خصوص شخصیت والای شهید مفتح پرداخت و از آن شهید والا مقام به عنوان اسوه و الگوی وحدت ریشه دار میان حوزه و دانشگاه یاد کرد و اظهار داشت: وحدت میان حوزه و دانشگاه می‌تواند پایه‌های نظام را محکم‌تر و استوارتر کند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات