۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۵۰۹
آیت الله شبستری با اشاره به انتخابات مجلس:

افرادی که واجد شرایط نیستند، وقت نظام را تلف نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: افرادی که شرایط لازم و کافی برای ورود به مجلس شورای اسلامی ندارند، وقت خود و نظام را تلف نکنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس، اظهار داشت: کسانی که شرایط لازم و کافی برای ورود به مجلس شورای اسلامی ندارند، نباید وقت خود و نظام را تلف کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: متاسفانه حضور عده ای که حداقل شرایط لازم برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند، سوژه های تخریبی و خوراک رسانه های غربی علیه نظام اسلامی را فراهم می کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شرایط لازم برای داوطلبی مجلس بارها از سوی وزارت کشور و ستادهای انتخاباتی اعلام شده است، تصریح کرد: نباید افرادی برای مجلس آینده ثبت نام کنند که حتی از ارایه برخی مدارک نیز خودداری می کنند، چرا که این رویه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها برای هیأت‌های اجرایی و نظارت وقت گیر است.

آیت الله شبستری گفت: دشمنان اسلام و انقلاب از هر مقطع برای محدود‌کردن برنامه های جمهوری اسلامی و ساخت برنامه های تبلیغاتی در زمینه های مختلف سوء علیه نظام استفاده می کنند، از این رو نباید عده ای که شاید حداقل مدرک تحصیلی برای ورود به مجلس را نیز ندارند، موجبات تخریب نظام را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: به طور قطع افرادی که واجد شرایط هستند، با عدم صلاحیت رو به رو خواهند شد که این امر برای بیگانگان و دشمنان داخلی و خارجی می تواند سوژه تبلیغاتی باشد، از این رو مجریان انتخابات بایستی هنگام تحویل مدارک و نام‌نویسی متقاضیان به دقت موارد قانونی را بررسی و قبل از این‌که هیات های نظارت وارد امر شوند، خود از نام نویسی این گونه افراد ممانعت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود انفجارهای تروریستی در بغداد را هدایت شده از سوی آمریکا دانست و اظهار داشت: ملت عراق در حالی شاهد اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان بودند که هنوز ردپای جنایات استکبا جهانی در جای جای عراق باقی مانده است.

وی ادامه داد: این حوادث تروریستی با هدف ناامن جلوه دادن عراق پس از خروج نیروهای اشغالگر صورت گرفته، اما حقیقت آنست که اگر دخالت های غرب در امور داخلی عراق و حمایت از گروه های تروریستی نباشد، مردم عراق روی آرامش را خواهند دید.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به دستگیری جاسوس آمریکایی دیگری از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشور اظهار داشت: ضربات مهلک نظام اسلامی ایران بر پیکره نظام سلطه همزمان با اوج جنبش وال استریت در غرب حکایت از این واقعیت دارد که عمر لیبرال دموکراسی غرب به پایان رسیده است.

وی شکار هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا در خاک کشور و دستگیری جاسوسان آمریکایی را شوک بزرگی بر جهان غرب ارزیابی کرد و گفت: اقتدار نظام اسلامی ایران بیش از گذشته اثبات شده است، دشمنان بدانند که هر گونه تجاوز احتمالی دشمنان با کوبنده ترین پاسخ ملت ایران رو به رو خواهد شد./935/پ201/س
ارسال نظرات