۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۵۱۳
امام جمعه موقت قزوین:

عظمت انقلاب اسلامی در دو حقیقت ایمان و عمل صالح خلاصه شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که عظمت انقلاب اسلامی در دو حقیقت ایمان و عمل صالح خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: امروز رویارویی دنیای اسلام با استکبار نیز بر اساس این موضوع مهم است.
حجت الاسلام ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت قزوین، روزگذشته در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به 27 آذرروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان این که حوزه و دانشگاه دو بال برای نظام اسلامی هستند، گفت: تعامل این دو مرکز علمی و دینی کشور سبب شکوفایی نظام در عرصه های مختلف خواهد شد.

وی با بیان این که نظام سیاسی جمهوری اسلامی برآمده از مکتب فقاهت است، افزود: نهضت عظیم اسلامی با نقش آفری حوزویان و دانشگاهیان به ثمرنشست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه در یک وضعیت بسیار مناسبی به سر می برند، بیان داشت: این دو مرکز علمی مهم کشور باید زمینه وحدت فکری را در خود ایجاد کنند.

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی ملت ایران اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی ملت ایران در آن روز باشکوه سبب بیمه شدن انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که دشمنان نظام از آن حماسه عظیم ملت ایران بهت زده شدند، بیان داشت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی نشان دادند که در راه دفاع از آرمان های انقلاب همواره ثابت قدم هستند.

وی با اشاره به این که دشمنان درفتنه سال 88 در پی همه تلاش خود را برای براندازی نظام به کار گرفتند، گفت: اما روشنگری های مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران مانع از تحقق نقشه های شوم آنها شد.

امام جمعه موقت قزوین به نقش رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با رهنمودهای عالمانه خود بسیاری از بحران های احتمالی در داخل کشور را خنثی کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که اتحاد، حضور و آگاهی مردم در حماسه نهم دی ریشه فتنه را خشکاند، بیان داشت: آن حضور میلیونی آگاهی و بصیرت ملت ولایت مدار ایران اسلامی در برابر خدا و خلق او را به نمایش گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: بسیاری از معادلات سیاسی در منطقه بدون حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران عملی نخواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس، طهارت نظام و طهارت مدیریت سیاسی نظام را سبب وجود امنیت بالا در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس علیرغم همه ادعای خود با بحران های داخلی بسیاری مواجه هستند.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ایمان و معرفت الهی راه مبارزه با استکبار جهانی را انتخاب کردند، ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی نیز بر اساس ایمان و عمل صالح امام راحل را همراهی کردند وزمینه پیروزی ای نانقلاب عظیم فراهم شد.

عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که عظمت انقلاب اسلامی در دو حقیقت ایمان و عمل صالح خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: امروز رویارویی دنیای اسلام با استکبار نیز بر اساس این موضوع مهم است.

وی با بیان این که ایمان زمینه ساز وحدت در جامعه است، بیان داشت: امروز مهم ترین نیاز جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام وحدت و همدلی ملت ایران است.

حجت الاسلام ابوترابی، وحدت میان اصحاب امام حسین(ع) در قیام عاشورا را نمونه ای بارز در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: این انسان‌های کامل در قله ایمان قرار دارند و ایمان به مقام امامت، توحید، قیامت و حقانیت مبارزه با یزید را دارند./950/پ201/س
ارسال نظرات