۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۵۱۸
امام جمعه ارومیه:

حماسه 9 دی در دفاع از اسلام خلق شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وگفت: ملت ایران 9 دی سال گذشته را در دفاع از حریم ولایت و اسلام خلق کردند.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: 9 دی سال 88 از جمله روزهای سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم ایران در دفاع از حریم ولایت و اسلام اصیل خلق کردند.

وی 9 دی ماه را حادثه بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: مردم ایران با این حماسه خودجوش به جهانیان نشان دادند که در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ساکت نخواهند نشست.

این مسؤول با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامزدهای اتخابات باید افرادی متعهد به اسلام، معتقد به ولایت‌فقیه و وفادار به ملت باشند.

حجت الاسلام حسنی جایگاه مجلس در نظام اسلامی را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز عنوان کرد و افزود: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که افزون بر داشتن اعتقاد قلبی به اسلام و ولایت‌فقیه، آگاه به مسائل روز، متخصص، شجاع، متفکر، دلسوز به ملت، به ویژه مستضعفان باشند.

وی در ادامه به حوادث 17 دی سالروز کشف حجاب از سوی رژیم رضاخان اشاره و اظهار کرد: رژیم پهلوی با کشف حجاب و برداشتن چادر از سر زنان ایرانی می‌خواست زمینه نفوذ بی بندو باری غرب را در میان جامعه مسلمان ایران باز کند که با مقاومت شدید زنان، علما و جامعه اسلامی توطئه‌هایشان نقش بر آب شد.

خطیب جمعه ارومیه حجاب را به عنوان دژی مستحکم و نفوذناپذیر در مقابل فرهنگ مبتذل غرب یاد کرد و گفت: زمانی که زنان مسلمان از سنین پایین با حجاب خو بگیرند، شکستن این سنگر برای دشمنان دین و ملت کار ساده‌ای نخواهد بود.

یادآور می شود، نماز جمعه این هفته با حضور پرشور نمازگزاران به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات