۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۵۶۷
آیت الله نوری همدانی:

جدایی دین از سیاست در اسلام معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، دیانت و سیاست را دو جزء لاینفک ارزیابی کرد و با بیان اینکه در اسلام جدایی دین از سیاست معنا و مفهوم ندارد، عمده مشکلات غرب را ناشی از بی توجهی به آموزه های دینی دانست.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر شنبه در دیدار شماری از دانشجویان شیعه کشور گرجستان، ضمن خیر مقدم به آنان، امامت را یک اصل بسیار مهم در دین مبین اسلام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در آغاز بعثت ابتدا پیامبر(ص) مامور شد خویشاوندان نزدیک خود را به اسلام دعوت کند، ابراز داشت: پایه و اساس اسلام، ولایت، محبت و مودت اهل بیت(ع) است و هر کس به این ریسمان چنگ بزند نجات می یابد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در اسلام سیاست و دیانت دو جزء لاینفک به شمار می آیند، گفت: جدایی دین از سیاست در اسلام معنا ندارد، اما متاسفانه به دلیل انحرافی که از مسیر پیامبر(ص) بوجود آمد، امام علی(ع) کنار زده شد و دیگران بر مسند حاکمیت تکیه زدند.

وی بیان داشت: امروز پیام نظام مقدس اسلامی این است که در ایران اسلامی بعد از قرن ها حاکمیت استبداد و استکبار، ولایت با حکومت و سیاست توأم شده و باید هم نحوه حکومت بدین شکل باشد.

این مرجع تقلید یادآور شد: امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامه ای به گورباچف گفتند مواظب باشید به دامان غرب و نظام سرمایه داری نیفتید، اما متاسفانه آنها گوش نکردند و نتیجه و عواقب آن را نیز دیدند.

وی ابراز داشت: امروز دنیا از نظام سرمایه داری به ستوه آمده و از تبعیض هایی که در حق 99 درصد مردم غرب می شود خسته شده اند و فریاد اعتراض خود را به حاکمان اعلام می دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی این وضعیت را نتیجه عدم پیروی از آموزه های اسلام دانست و تاکید کرد: تنها راه نجات غرب بازگشت به مبانی دینی و اسلامی است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات