۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۵۷۶
خطیب جمعه صیدا در جنوب لبنان:

مستضعفان جهان آشکارا در برابر آمریکا بایستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه صیدا، انفجارهای خونین عراق را برآمده از پافشاری دولت این کشور بر خروج نیروهای آمریکایی و موضع مثبت این دولت در خصوص سوریه دانست و مستضفان را به رویارویی علنی با آمریکا فراخواند.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) در این شهر برگزار شد، انفجارهای خونین عراق در روز گذشته و پیش از آن را نشانگر چهره وحشتناک تروریسم آمریکایی دانست و گفت: تروریسم آمریکایی که در کشتار عراقی ها غرق شده است تاکنون بیش از صدها هزار عراقی را به کام مرگ فرستاده و هنوز سیر نشده است؛ چراکه این بار با ذلت و خواری از این کشور خارج شد.

علامه نابلسی بحران ساخته و پرداخته عراق را برآمده از پافشاری دولت عراق بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور و مخالفتش با تمدید مدت اقامت آنها در عراق دانست و افزود: از سوی دیگر، موضع گیری مثبت عراق در خصوص سوریه و برداشتن گام هایی برای پایان بخشیدن به بحران و فتنه کنونی این کشور، یکی دیگر از اسباب وضعیت کنونی عراق است.

وی با اشاره به حساسیت و پیچیدگی اوضاع عراق و نیز وضعیت کشورهای خلیج و بحرین، گفت: با توجه به این ویژگی ها، ملت های مستضعف باید به صورت علنی و بی واسطه به رویارویی با سردمدار فتنه و ویرانی و تباهی یعنی ایالات متحده آمریکا بپردازند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدا از سوی دیگر فرا رسیدن عید میلاد حضرت مسیح(ع) را به همه مسلمانان و مسیحیان و اهل ایمان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که آرامش و استقرار بر سراسر جهان حکمفرما شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات